D.P.P.D. Universitatea din Craiova
 
Portalul Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic - Universitatea din Craiova  
 
rom   fra   eng
 





















CLASIC și MODERN în abordarea conținuturilor curriculare
- autor Vali Ilie


  Prezentare

    Apărută din dorința de a evidenția rolul valorilor în sfera educației și învățământului, lucrarea de față se structurează pe patru capitole, urmate de anexe, care oferă sinteze necesare pentru susținerea axiologică, dar și operațională a informației.
    Între clasic și modern, între abordarea umanistă și cea pragmatică, conținuturile curriculare devin piloni ai societății cunoașterii, determinate fiind de diferitele tipuri de finalități educaționale. Generale și particulare, tradiționale și de dată mai recentă, conținuturile constituie „cărămizile” care contribuie la formarea culturii generale și profesionale. De aceea, considerăm deosebit de important ca școala, prin profesorii ei, să promoveze valorile autentice, cu care, de altfel, se identifică prin misiunea și scopul ei general.
Autoarea

PEDAGOGIE ȘI PSIHOLOGIE PENTRU PREGĂTIREA EXAMENELOR DE DEFINITIVAT ȘI GRAD DIDACTIC II
-Irina Maciuc, Viorel Ionel, Corneliu Novac, Romulus Craciunescu, Marcel Capraru, Gheoghe Florescu, Aurel Pera, Constantin Stanciu, Constantin Postelnicu, Vali Ilie, Ecaterina Frasineanu, Florentina Mogonea, Mihaela Popescu, Remus Mogonea


Coperta 1
Coperta 4
  Prezentare

    Lucrarea Pedagogie și psihologie pentru pregătirea examenelor de definitivat și grad didactic II se adresează tuturor celor interesați de domeniul Științe ale Educației și Psihologie, în special cadrelor didactice din învățământul preuniversitar care se pregătesc pentru examenele de definitivat și grad didactic II.
    Volumul reprezintă rezultatul unei colaborări fructuoase între specialiștii Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD) al Universității din Craiova. Una din activitățile importante ale acestui Departament este formarea continuă şi dezvoltarea profesională a personalului didactic, iar, din această perspectivă, lucrarea se înscrie în aria activităților curente ale membrilor DPPD și își dovedește utilitatea în demersul de formare continuă, pe parcursul vieții profesionale a cadrelor didactice.
    Gândită și realizată după structura tematicii obligatorii prevăzute de programele de definitivat și grad didactic II, lucrarea tratează cele mai importante aspecte specifice pedagogiei și psihologiei copilului. Actualizate, temele sunt tratate coerent, sunt accesibile și permit înțelegerea, decodificarea mesajului general, precum și a conceptelor-cheie, în jurul cărora gravitează conceptele derivate, ideile secundare și exemplele din practica pedagogică.
    Cuprinzând 21 de capitole, volumul oferă o imagine de ansamblu generoasă, aducând în atenția profesorilor teme importante din punct de vedere psihopedagogic în demersul de formare continuă. Fiecare capitol se încheie cu precizarea bibliografiei, ceea ce aduce un plus de rigoare lucrării și orienteză în selectarea informațiilor reprezentative.
    Celor interesați de problematica domeniilor Științe ale Educației și Psihologie, dar și celor care se pregătesc pentru definitivarea și obținerea gradului didactic II în învățământ, le propunem acest volum care contribuie în mod real la dezvoltarea în cariera didactică.
Lect.univ.dr. Vali Ilie DPPD, Universitatea din Craiova

FORMAREA STILULUI DIDACTIC DIN PERSPECTIVA NOILOR EDUCAȚII
- autor Vali Ilie


Coperta 1
Coperta 4
  Introducere

   Cercetarea stilurilor pedagogice din punct de vedere al noilor educaţii reprezintă nu numai o nouă perspectivă, ci şi o nouă etapă în cunoaşterea ştiinţifică a personalităţii profesorului.
   Această lucrare valorifică reultatele unei cercetări pedagogice ameliorative care plasează în centrul atenţiei o temă cu caracter transdisciplinar, problematica stilului didactic fiind proprie teoriei şi metodologiei instruirii, iar cea a noilor educaţii trimiţând atât la teoria educaţiei, cât şi teoria şi metodologia curriculumului.
   Modelul tehnologic propus accentuează competenţele profesorului în raport cu noile educaţii, raportându-se la valorile autentice, care au trecut proba timpului şi integrând valori mai noi, de dată recentă, care sunt la fel de importante în formarea stilului profesional al cadrelor didactice.
Autoarea

ELEMENTE DE MANAGEMENT ŞI LEADERSHIP EDUCAŢIONAL
- autor Vali Ilie


Coperta 1
Coperta 4
  Argument

   Lucrarea de faţă se adresează tuturor celor care sunt preocupaţi de problematica managementului şi leadershipului educaţional şi reprezintă un reper în demersul de formare şi perfecţionare în acest domeniu.
   Structura lucrării respectă un algoritm care evidenţiază trasarea reperelor teoretice şi trimiterile la practică prin temele cu carcater aplicativ propuse. Maniera de concepere a capitolelor ce compun această lucrare presupune redimensionarea unor achiziţii cognitive, însă implică şi dimensiunea practic-aplicativă. .
Autoarea
__________________________

Pedagogie. Perspective teoretice şi aplicative
- autor Vali Ilie


Coperta 1
Coperta 4
  Prezentare

   Lucrarea de faţă tratează aspectele esenţiale ale pedagogiei, ca ştiinţă a educaţiei, şi se adresează atât profesorilor, cât şi studenţilor care urmează modulul psihopedagogic, în vederea formării lor ca viitori practicieni în domeniul educaţiei. Educaţi pentru a educa, studenţilor li se propun mai multe teme cu caracter aplicativ, la sfârşitul fiecărui capitol. Modalitatea de abordare a conţinutului fiecărui capitol vine în întâmpinarea celor care doresc să înţeleagă specificul, limitele şi avantajele anumitor aspecte ale educaţiei, curriculumului, instruirii şi evaluării în evoluţia lor, precum şi caracteristicile acestora în actualitate. Oferind o imagine de ansamblu asupra problematicii educaţiei, lucrarea are ca scop principal provocarea intelectuală, informarea şi formarea studenţilor care se pregătesc să îmbrăţişeze cariera didactică. Lucrarea cuprinde patru parţi distincte - Fundamente ale pedagogiei, Teoria şi metodologia curriculumului, Teoria şi metodologia instruirii şi Teoria şi practica evaluării - care dezvoltă aspecte specifice domeniului pedagogiei. Structura capitolelor prezentate respectă un algoritm util în demersul deplasării accentului de la informativ la formativ-educativ, de la maniera clasică de prezentare a conţinutului la cea modernă. Tehnicile interogative la care s-a apelat sunt eficiente în măsura în care studenţii dispun de cunoştinţe care să le permită dezbaterea unor teme sau abordarea unui subiect. Acestea sunt indicate acolo unde tema supusă atenţiei oferă posibilitatea unei abordări din mai multe unghiuri, a relevării unor aspecte sau nuanţe controversate. Sunt aduse în prim plan procesările mentale, construcţia interpretărilor proprii şi a ipotezelor de rezolvare, construcţia cunoaşterii ştiinţifice, folosirea instrumentelor de cunoaştere şi anumite experienţe de învăţare. Schimbarea rolurilor profesorilor într-o societate a cunoaşterii, care solicită competenţe specifice cunoaşterii ştiinţifice şi învăţării permanente, reprezintă o preocupare constantă. Invitând la problematizare şi reflecţie, lucrarea nu se doreşte a fi atât un răspuns la întrebările care apar în sfera pedagogiei, cât, mai degrabă, o cale spre răspunsurile la întrebări, cale pe care studenţii să o urmeze în pregătirea lor.
Autoarea
__________________________

ASPECTE TEORETICE ŞI PRACTICE ALE SEMINARULUI DE PEDAGOGIE
- autor Vali Ilie


Coperta 1
  Prezentare
    Fiind gândită şi realizată ca un suport pentru studenţi şi profesori, lucrarea se structurează pe cinci capitole care tratează specificul seminarului de pedagogie. Primul capitol (Pregătirea pedagogică - între tradiţie şi inovare) realizează o deschidere în temă, familiarizând cititorul cu standardele de competenţă ale viitorilor profesori şi necesitatea profesionalizării pedagogice a cadrului didactic. Al doilea capitol (Seminarul de pedagogie - o nouă provocare?) dezvoltă problema responsabilităţii profesionale şi identifică principalele condiţii de eficientizare a seminarului de pedagogie. Al treilea capitol (Tipologia seminarului universitar) abordează într-o manieră analitică principalele tipuri de seminar. Apelul la reprezentările grafice facilitează înţelegerea conţinutului şi simplifică maniera de prezentare. Ultimele două capitole (Aspecte pedagogice ale seminarului de pedagogie şi Lucrări aplicative - sugestii, modele, ipoteze) se concentrează pe aspectele de proiectare a seminarului de pedagogie şi pe principalele lucrări aplicative elaborate în cadrul seminarului de pedagogie. Conţinutul este însoţit de diverse modalităţi grafice de prezentare, iar sarcinile de lucru propuse contribuie la accentuarea caracterului practic-aplicativ al lucrării.
Autoarea
__________________________

Pedagogie - Educatie si Curriculum
- autori: Elena Joita (coord), Vali Ilie , Ecaterina Sarah Frasineanu


__________________________

A deveni profesor constructivist
- autori: Elena Joita (coord), Vali Ilie, Popescu Alexandrina Mihaela, Ecaterina Sarah Frasineanu, Florentin Remus Mogonea, Mihaela Aurelia Ştefan, Florentina Mogonea, Claudiu Marian Bunaiasu


Coperta 1
Coperta 4
__________________________

Formarea pedagogica a profesorului. Instrumente de invatare cognitiv - constructivista,
- autori: Elena Joita (coord), Vali Ilie, Popescu Alexandrina Mihaela, Ecaterina Sarah Frasineanu, Florentin Remus Mogonea, Mihaela Aurelia Ştefan, Florentina Mogonea, Claudiu Marian Bunaiasu


Coperta 1
Coperta 4
__________________________

Profesorul si alternativa constructivista a invatarii. Material-suport pedagogic pentru studentii-viitori profesori
- autori: Elena Joita (coord), Vali Ilie , Popescu Alexandrina Mihaela, Ecaterina Sarah Frasineanu, Florentin Remus Mogonea, Mihaela Aurelia Ştefan, Florentina Mogonea, Claudiu Marian Bunaiasu


Coperta 1
Coperta 4
__________________________

Pregatirea pedagogica a studentilor. Sarcini si instrumente de invatare independenta, constructivista. Pedagogie. Managementul clasei de elevi
- autori: Elena Joita (coord), Vali Ilie , Popescu Alexandrina Mihaela, Ecaterina Sarah Frasineanu, Florentin Remus Mogonea, Mihaela Aurelia Ştefan, Florentina Mogonea, Claudiu Marian Bunaiasu


Coperta 1
Coperta 4
  Introducere (format pdf)
__________________________

Strategii constructiviste in formarea initiala a profesorului
- autori: Elena Joita (coord), Vali Ilie , Corneliu Novac , Popescu Alexandrina Mihaela , Ecaterina Sarah Frasineanu, Florentin Remus Mogonea, Mihaela Aurelia Ştefan, Florentina Mogonea, Boboila Cristea


Coperta 1
Coperta 4
   Introducere (format pdf)
__________________________








 Cursurile cu frecventa,
ID sau FR
se desfasoara
[...]




 Deschiderea cursurilor postuniversitare
[...]



 Cursuri acreditate
pentru formarea
continua
[...]



 

Contact   Legislatie   Istoric