| 
          
         | 
        
        
          
            
                 
                  PSIHOPEDAGOGIA COPIILOR CU DIFICULTĂŢI DE ÎNVĂŢARE. DE LA TEORIE LA PRACTICĂ
  
                  - autor Florentin Remus Mogonea
                     
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  REZUMAT  | 
               
              
                |      Paradigmele educaţionale actuale încearcă să rezolve diferite probleme şi nevoi ale societăţii, aflată într-un proces accelerat de schimbare, de evoluţie. Astfel, pedagogia contemporană încearcă să facă faţă solicitărilor care vin din lumea socio-economicului, să facă faţă noilor probleme ale lumii postmoderne, aducând propuneri şi soluţii educative noi, multe dintre ele rămânând în simplă fază de proiect, altele fiind, însă în fază experimentală. Într-o lume a eclectismului, a diversităţii, a holismului, a inter-, multi-, transculturalismului şi globalizării, educaţia pare a fi într-un moment de criză, criză prevestită, de altfel, încă din 1968, de Phillips Coombs şi susţinută şi în prezent de mulţi oameni de ştiinţă pentru diferite domenii ale macrosocialului (criza politică, criză de regim, de raţionalizare, de autoritate, economică etc.), dar şi de diferiţi psihopedagogi cu referire la învăţământ (Frangopol, 2002, pp. 8-11).  
.
 | 
               
              
                | Autorul
                 | 
               
                 
                   
MANAGEMENTUL PROGRAMELOR ȘI PROIECTELOR EDUCAȚIONALE 
  
                  - autor Florentin Remus Mogonea
                     
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  REZUMAT  | 
               
              
                |     
Sistemele educaţionale ale lumii încearcă, de mii de ani, să pună în aplicare, să implementeze politici educaţionale, prin strategii concrete, care să răspundă cerinţelor societăţilor. În permanentă mişcare, evoluţie, reformare, idealul social impune o modificare (aproape implicită) şi a idealului educaţional. Prin urmare, identificarea unor căi de eficientizare a reformelor educaţionale, de găsire a unor soluţii cât mai obiective de gestionare optimă a resurselor „calde” şi „reci” ale sistemelor de învăţământ se regăsesc, drept factori prioritari, în orice politică educaţională sănătoasă. Managementul de proiect (managementul proiectelor educaţionale, proiectarea şi managementul proiectelor educaţionale, pedagogia managementului de proiect etc.) vine să aducă un plus de valoare, o notă de obiectivitate, o anticipare riguroasă a traseelor ce trebuie parcurse în domeniul educaţional (fie că vorbim de proiecte educaţionale europene, de proiecte naţionale, de parteneriate educaţionale naţionale sau internaţionale, proiecte de cercetare educaţională, de proiecte de activităţi didactice – şcolare sau extraşcolare, de proiecte la nivel micro: planificări, programe – programări, proiecte de unităţi de instruire sau proiecte de lecţii, schiţe etc.). 
 | 
               
              
                | Autorul
                 | 
               
                 
                  DEZVOLTAREA PERSONALITĂŢII UMANE, ÎN CONTEXT CURRICULAR ŞI EXTRACURRICULAR
  
                  - autor Florentin Remus Mogonea
                     
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  REZUMAT  | 
               
              
                |     În contextul actual, postmodern, al schimbărilor majore din sfera socialului, politicului, economicului şi ale tuturor celorlalte paliere, sisteme şi subsisteme ce fac să pulseze societăţile, regândirea educaţiei oamenilor şi revizuirea mecanismelor de funcţionare a acesteia ni se pare o realitate mai mult decât necesară. Semnalăm, în acest sens, şi mesajele venite din partea Uniunii Europene, privind formarea de competenţe generale şi transversale, în cazul tinerilor în formare, ca aspect absolut necesar pentru integrarea în viaţa socioprofesională. Până la urmă, investiţia în om, în capitalul socio-uman este o prioritate. De aceea, formarea şi dezvoltarea personalităţii indivizilor, în raport cu idealul societăţii este - şi trebuie să rămână - un demers pe care autorităţile direct responsabile sunt mai mult decât obligate să-l ia în calcul. 
.
 | 
               
              
                | Autorul
                 | 
               
                 
                  PEDAGOGIE PENTRU VIITORII PROFESORI
  
                  - autor Florentin Remus Mogonea
                     
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  ARGUMENT  | 
               
              
                    Concepută ca un instrument operaţional - suport pentru activităţile de instruire şi autoinstruire, lucrarea „Pedagogie – pentru viitorii profesori. Sinteze teoretice. Sarcini, modele, instrumente aplicative” propune, pentru disciplina Pedagogie (cu cele patru module: Fundamente ale pedagogiei, Teoria şi metodologia curriculumului, Teoria şi metodologia instruirii, Teoria şi metodologia evaluării), un evantai larg de probleme şi demersuri teoretice, însoţite de aplicaţii, fundamentate pe dimensiunea teoretică.    
Lucrarea se adresează în primul rând studenţilor care urmează modulul de pregătire psihopedagogică privind formarea iniţială a studenţilor pentru profesionalizarea didactică, prin programele educative propuse de către Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic. În acelaşi timp, însă, conţinuturile teoretice şi itemii de evaluare şi autoevaluare pot fi invitaţii adresate tuturor celor interesaţi de studiul Pedagogiei (elevi, profesori de specialitate, profesori înscrişi în module educaţionale de perfecţionare / formare continuă).
   Caracterul operaţional al acestui auxiliar curricular este pus în evidenţă de structura algoritmică identică a capitolelor, în prezentarea didactică a temelor (unităţilor de învăţare, capitolelor) propuse:
•Obiective / competenţe vizate;
•Termeni / sintagme cheie;
•Elemente teoretice
•Itemi de evaluare şi autoevaluare, după fiecare secvenţă de elemente teoretice;
•Bibliografie obligatorie şi recomandată pentru studiul aprofundat.
   Cadrul teoretic propus se caracterizează prin accesibilitate, fiind conceput în manieră sintetică, pentru a le oferi cititorilor posibilitatea aprofundării temelor prin lecturi, studii, analize proprii. Unele aspecte teoretice au fost prezentate prin intermediul unor grafice tabelare sau a unor organizatori grafici (mape conceptuale, figuri, ciorchine etc.), pentru a surprinde şi relaţiile dintre conceptele prezentate şi vehiculate aici.
   Sarcinile de reflecţie (itemii de evaluare şi autoevaluare) au fost construite cu scopul evidenţierii înţelegerii conţinuturilor şi al stimulării unei învăţări active şi/sau interactive. În acelaşi timp, ele sunt tot atâtea prilejuri de afirmare a originalităţii în aplicare, exersare, receptare activă şi interactivă, analiză critică, reflecţie, problematizare, proiectare.
   Finalul fiecărui modul propune o listă bogată de sugestii pentru elaborarea unor lucrări pe teme de Pedagogie, care pot fi incluse ca documente sau materiale în structura portofoliului didactic final.
   Ne exprimăm încrederea că lucrarea de faţă, prin modalitatea de organizare / structurare şi prin clarificările de ordin conceptual stabileşte o relaţie de comunicare reală şi reflexivă cu cititorul, fiind rampa de lansare pentru construcţia, deconstrucţia şi reconstrucţia experienţelor de învăţare şi un instrument curricular ajutător pentru formarea şi perfecţionarea profesională didactică, teoretică şi practică.
 | 
               
              
                | Autorul
                 | 
               
                | __________________________ | 
               
               
                 
                  Dificultatile de invatare in context scolar
                   
                  - autor Florentin
                  Remus Mogonea   
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  PREFAŢĂ  | 
               
              
                   Tema
                  lucrării „Dificultăţile de
                  învăţare în context şcolar” se
                  înscrie într-o problematică de actualitate şi
                  complexă, cu valenţe cumulativ interdisciplinare.
                  Conţinutul lucrării este organizat în jurul
                  sintagmei „dificultăţi de
                  învăţare şcolară”, care
                  răspunde preocupărilor actuale de a crea un
                  învăţământ pentru toţi, o adaptare a
                  şcolii la nevoile şi posibilităţile
                  tuturor copiilor. Relativ recent pus în circulaţie,
                  termenul a cunoscut interpretări diferite, motiv pentru
                  care autorul îl consideră „un termen
                  umbrelă”. Argumentaţia sa se bazează
                  pe faptul că, prin definirile multiple, pot fi incluse
                  şi analizate diferite categorii de copii, care,
                  dintr-un motiv sau altul, cu etiologie cunoscută sau
                  nu, cu simptomatologie manifestă sau nu, nu
                  reuşesc să facă faţă
                  provocărilor, exigenţelor şi obstacolelor
                  pe care le presupune angajarea în actul
                  învăţării.
                     Subliniem firescul apariţiei unor
                  dificultăţi de învăţare
                  şcolară deoarece orice experienţă de
                  învăţare presupune depăşirea unor
                  obstacole care generează anumite grade de complexitate,
                  anumite tipuri de dificultăţi de
                  învăţare. Depăşirea obstacolelor
                  şi dificultăţilor generează
                  mulţumire, satisfacţie, încredere în sine,
                  randament crescut, fiind o premisă pentru angajarea
                  într-o nouă experienţă de
                  învăţare. Eşecul repetat, evitarea, fuga de
                  a rezolva situaţiile conflictuale/problematice, impuse
                  de depăşirea obstacolelor, generează
                  nemulţumire, motivaţie scăzută,
                  cronicizarea dificultăţilor, insucces care, în
                  timp, pot deveni irecuperabile.
                     Lucrarea condensează
                  preocupările autorului în aprofundarea unui domeniu
                  relativ nou şi totuşi vechi – acela al
                  dificultăţilor de învăţare. Interesul
                  pentru o aşa problematică s-a concretizat în
                  realizarea unor investigaţii, iniţial privind
                  dificultăţile de învăţare întâlnite
                  la elevii din ciclul primar şi la studenţi. Este
                  vorba de grupuri situate la extreme, la intrarea şi
                  ieşirea din sistem. Graţie acestei
                  microradiografii, a decis să studieze
                  dificultăţile de învăţare ale
                  elevilor de clasa a IX-a, începutul ciclului
                  liceal.
                     Autorul a ales drept cuvinte –
                  cheie: dificultăţi de învăţare,
                  dizabilităţi de învăţare,
                  învăţare activă, învăţare
                  interactivă, instruire constructivistă, predare
                  activizantă, pedagogie metacognitivă, pedagogie
                  diferenţiată, învăţare centrată
                  pe elev, intervenţie educativă
                  psihopedagogică, demers experimental, cercetare
                  educativă ameliorativă, care au stat, care au
                  stat în atenţia sa pe toată durata
                  investigaţiei.
                     Lucrarea este structurată pe
                  două părţi mari: partea I, în care autorul
                  fundamentează teoretic problema şi partea a doua,
                  destinată prezentării investigaţiilor
                  experimentale. În capitolul I, autorul ia în
                  consideraţie orientări şi tendinţe
                  actuale privind învăţarea şcolară.
                  Autorul ia în studiu cognitivismul şi
                  ştiinţele cognitive, constructivismul, pedagogia
                  diferenţială, pedagogia metacognitivă,
                  instruirea activă şi interactivă şi
                  surprinde câteva direcţii inovatoare în şcoala
                  românească. Procedând astfel, şi-a asigurat
                  suporturi psihopedagogice necesare demersului investigativ ce
                  urmează a fi întreprins.
                     Capitolul II, intitulat
                  „Eficientizarea instruirii şcolare prin abordarea
                  dificultăţilor de învăţare” a
                  oferit prilejul să aprofundeze aspecte specifice
                  dificultăţilor de învăţare, prin
                  intermediul cărora a reuşit să clarifice,
                  să pregătească şi să
                  direcţioneze teoretic experimentul, în cele două
                  verigi ale sale: constatativul şi experimentul
                  formativ.
                     Capitolul III, cu titlul
                  „Condiţii şi strategii de prevenire,
                  intervenţie şi înlăturare a
                  dificultăţilor de învăţare”
                  este o încercare de fundamentare a experimentului, derulat
                  după legi, principii, norma, reguli pe care se
                  fundamentează învăţarea eficientă.
                  Tot aici se referă la interpretarea
                  dificultăţilor de învăţare din
                  perspectiva teoriei inteligenţelor multiple, la
                  dezvoltarea inteligenţei emoţionale, ca premise
                  pentru înlăturarea dificultăţilor de
                  învăţare, la parteneriatul şcoală
                  – familie, condiţie pentru creşterea
                  randamentului şcolar. Partea teoretică se încheie
                  cu un set de concluzii necesare pentru proiectarea şi
                  realizarea experimentului.
                     Partea a doua este esenţială
                  în structura de ansamblu a lucrării, ea fiind
                  împărţită în câteva capitole care corespund
                  demersului ştiinţific şi logic al unei
                  cercetări pedagogice. Astfel, în capitolul IV
                  („Metodica cercetării”), autorul
                  abordează aspecte importante precum: motivaţia
                  alegerii temei, ipoteza, scopul, obiectivele
                  cercetării, eşantionul de subiecţi, de
                  conţinut, etapele cercetării şi metodologia
                  utilizată.
   Capitolul V, „Experimentul
                  constatativ” este o verigă pregătitoare, în
                  cadrul căreia autorul s-a ocupat de primul
                  eşantion de subiecţi, a administrat pretestul, a
                  indexat rezultate şi observaţii preliminare
                  privind tipurile şi frecvenţa de manifestare a
                  dificultăţilor de învăţare, la elevii
                  de clasa a IX-a. A urmărit rezultatele obţinute
                  la probele de evaluare scrisă, la chestionarul de
                  evaluare a nivelului de lectură, la probele de evaluare
                  orală, la chestionarul administrat profesorilor, studii
                  de caz textul tezei oferă o radiografie utilă în
                  această fază a investigaţiei.
                 Capitolul VI, „Experimentul
                  formativ” prezintă direcţiile
                  acţiunii formative întreprinse: principalele
                  modificări ale elementelor componente ale procesului
                  instructiv-educativ, în cazul claselor experimentale,
                  programul activităţilor de pregătire
                  şi perfecţionare privind profesorii care au
                  susţinut activităţi didactice la clasele
                  experimentale, strategiile, modelele, metodele şi
                  tehnicile active şi interactive utilizate în vederea
                  ameliorării frecvenţei de manifestare a
                  dificultăţilor de învăţare, la
                  clasele experimentale, activităţile
                  formativ-educative extracurriculare desfăşurate
                  cu clasele experimentale. De asemenea, autorul prezintă
                  şi interpretează rezultatele obţinute în
                  urma testărilor formative, din cadrul etapei
                  experimentale, precum şi evaluarea sumativă
                  (posttestarea), respectiv evaluarea la distanţă
                  (retestarea). Rezultatele cercetării au confirmat un
                  nivel semnificativ ridicat al randamentului elevilor din
                  grupul de experienţă şi un randament
                  situabil în zone modeste, în cazul componenţilor
                  grupului de control. Prelucrările
                  statistice/cantitative şi analizele calitative,
                  psihopedagogice confirmă ipoteza şi valoarea
                  strategiei create şi valorificate în relaţia cu
                  elevii.
                     Analiza şi interpretarea
                  rezultatelor finale ale cercetării au condus la
                  generalizările, ordonate în concluziile finale. Acestea
                  sunt deduse din demersul teoretic şi experimental
                  şi pot direcţiona reflecţia şi, mai
                  ales acţiunea practică, pentru prevenirea,
                  reducerea şi chiar înlăturarea
                  dificultăţilor de învăţare.
                     Considerăm oportună
                  desfăşurarea cercetării pornind de la
                  teoria/teoriile explicative ale dificultăţilor de
                  învăţare, fundamentate pe teoria
                  inteligenţelor multiple a lui H. Gardner. De remarcat
                  şi abordarea dificultăţilor de
                  învăţare din perspectiva unui tip de
                  inteligenţă lingvistică, abordarea
                  dificultăţilor de învăţare la o
                  anumită arie curriculară (Limbă şi
                  comunicare), la o anumită disciplină (Limba
                  şi literatura română), la o anumită
                  clasă (a IX-a), abordarea temei din perspectiva
                  constructivismului şi a socioconstructivismului,
                  promovarea învăţării active şi
                  interactive într-un cadru constructivist.
                     Lucrarea de faţă de impune
                  prin câteva caracteristici importante:
                     
                  •Domeniul investigat este
                  insuficient cercetat. Se fac tot mai prezente
                  experienţe promiţătoare între care şi
                  cea de faţă;
                     •În ceea ce priveşte
                  cercetarea întreprinsă, aceasta se distinge atât prin
                  capacitatea de a utiliza modalităţi de
                  investigare specifice, cât şi prin posibilitatea de a
                  valorifica, în plan teoretic şi în plan practic,
                  rezultatele obţinute;
                     •Alături de capacitatea de
                  investigaţie, apreciem eforturile autorului de a oferi,
                  cu deosebire practicienilor, un suport bibliografic bogat în
                  ilustrări şi comentarii, precum şi
                  întrebări la care cei interesaţi de reducerea
                  eşecului şcolar sunt invitaţi să
                  şi le pună şi, mai ales, să
                  răspundă la ele;   
•Valoarea lucrării este
                  întregită de modul de redactare şi
                  prezentare.
                    
                  Considerăm că, prin tema
                  abordată, prin modul de tratare, prin demersul
                  investigativ, prin rezultatele şi concluziile la care a
                  ajuns, lucrarea de faţă este utilă tuturor
                  cadrelor didactice.
                   
                 | 
               
              
                | Autorul
                 | 
               
                | __________________________ | 
               
              
                 
                  Pedagogie pentru viitorii profesori
                   
                  - autor Florentin
                  Remus Mogonea   
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  Argument  | 
               
              
                   Concepută ca un instrument
                  operaţional - suport pentru activităţile de
                  instruire şi autoinstruire, lucrarea „Pedagogie
                  – pentru viitorii profesori. Sinteze teoretice.
                  Sarcini, modele, instrumente aplicative” propune,
                  pentru disciplina Pedagogie (cu cele patru module: Fundamente
                  ale pedagogiei, Teoria şi metodologia curriculumului,
                  Teoria şi metodologia instruirii, Teoria şi
                  metodologia evaluării), un evantai larg de probleme
                  şi demersuri teoretice, însoţite de
                  aplicaţii, fundamentate pe dimensiunea teoretică.
                   
                     Lucrarea se adresează în primul rând
                  studenţilor care urmează modulul de
                  pregătire psihopedagogică privind formarea
                  iniţială a studenţilor pentru
                  profesionalizarea didactică, prin programele educative
                  propuse de către Departamentul pentru Pregătirea
                  Personalului Didactic. În acelaşi timp, însă,
                  conţinuturile teoretice şi itemii de evaluare
                  şi autoevaluare pot fi invitaţii adresate tuturor
                  celor interesaţi de studiul Pedagogiei (elevi,
                  profesori de specialitate, profesori înscrişi în module
                  educaţionale de perfecţionare / formare
                  continuă).  
                     Caracterul operaţional al acestui auxiliar
                  curricular este pus în evidenţă de structura
                  algoritmică identică a capitolelor, în
                  prezentarea didactică a temelor (unităţilor
                  de învăţare, capitolelor) propuse:  
                       •Obiective / competenţe vizate;  
                       •Termeni / sintagme cheie;  
                       •Elemente teoretice  
                       •Itemi de evaluare şi autoevaluare,
                  după fiecare secvenţă de elemente
                  teoretice; •Bibliografie obligatorie şi
                  recomandată pentru studiul aprofundat.  
                     Cadrul teoretic propus se caracterizează prin
                  accesibilitate, fiind conceput în manieră
                  sintetică, pentru a le oferi cititorilor posibilitatea
                  aprofundării temelor prin lecturi, studii, analize
                  proprii. Unele aspecte teoretice au fost prezentate prin
                  intermediul unor grafice tabelare sau a unor organizatori
                  grafici (mape conceptuale, figuri, ciorchine etc.), pentru a
                  surprinde şi relaţiile dintre conceptele
                  prezentate şi vehiculate aici.  
                     Sarcinile de reflecţie (itemii de evaluare şi
                  autoevaluare) au fost construite cu scopul evidenţierii
                  înţelegerii conţinuturilor şi al
                  stimulării unei învăţări active
                  şi/sau interactive. În acelaşi timp, ele sunt tot
                  atâtea prilejuri de afirmare a originalităţii în
                  aplicare, exersare, receptare activă şi
                  interactivă, analiză critică,
                  reflecţie, problematizare, proiectare.  
                     Finalul fiecărui modul propune o listă
                  bogată de sugestii pentru elaborarea unor lucrări
                  pe teme de Pedagogie, care pot fi incluse ca documente sau
                  materiale în structura portofoliului didactic final.  
                     Ne exprimăm încrederea că lucrarea de
                  faţă, prin modalitatea de organizare /
                  structurare şi prin clarificările de ordin
                  conceptual stabileşte o relaţie de comunicare
                  reală şi reflexivă cu cititorul, fiind
                  rampa de lansare pentru construcţia,
                  deconstrucţia şi reconstrucţia
                  experienţelor de învăţare şi un
                  instrument curricular ajutător pentru formarea şi
                  perfecţionarea profesională didactică,
                  teoretică şi practică.  | 
               
              
                | Autorul
                 | 
               
              
                | __________________________ | 
               
              
                 
                  A deveni profesor constructivist  
                  - autori: Elena
                  Joita (coord), Vali
                  Ilie, Popescu
                  Alexandrina Mihaela, Ecaterina
                  Sarah Frasineanu, Florentin
                  Remus Mogonea, Mihaela
                  Aurelia Ştefan, Florentina
                  Mogonea, Claudiu
                  Marian Bunaiasu    
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | __________________________ | 
               
              
                 
                  Formarea pedagogica a profesorului.
                  Instrumente de invatare cognitiv - constructivista,
                   
                  - autori: Elena
                  Joita (coord), Vali
                  Ilie, Popescu
                  Alexandrina Mihaela, Ecaterina
                  Sarah Frasineanu, Florentin
                  Remus Mogonea, Mihaela
                  Aurelia Ştefan, Florentina
                  Mogonea, Claudiu
                  Marian Bunaiasu    
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | __________________________ | 
               
              
                 
                  Profesorul si alternativa constructivista a
                  invatarii. Material-suport pedagogic pentru studentii-viitori
                  profesori  
                  - autori: Elena
                  Joita (coord), Vali Ilie
                  , Popescu
                  Alexandrina Mihaela, Ecaterina
                  Sarah Frasineanu, Florentin
                  Remus Mogonea, Mihaela
                  Aurelia Ştefan, Florentina
                  Mogonea, Claudiu
                  Marian Bunaiasu    
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | __________________________ | 
               
              
                 
                  Pregatirea pedagogica a studentilor.
                  Sarcini si instrumente de invatare independenta,
                  constructivista. Pedagogie. Managementul clasei de elevi
                   
                  - autori: Elena
                  Joita (coord), Vali Ilie
                  , Popescu
                  Alexandrina Mihaela, Ecaterina
                  Sarah Frasineanu, Florentin
                  Remus Mogonea, Mihaela
                  Aurelia Ştefan, Florentina
                  Mogonea, Claudiu
                  Marian Bunaiasu    
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  Introducere
                    (format pdf) | 
               
              
                | __________________________ | 
               
              
              
                 
                 | 
               
            
           
         | 
        
        
          
            
              
                | 
                 | 
               
              
                 
                   
                    
  
                  
 
  
                   
                   Cursurile cu frecventa,  ID sau FR  se desfasoara [...] 
  
                  
 
  
                   Deschiderea cursurilor postuniversitare [...] 
                   
  
                   Cursuri acreditate  pentru formarea  continua [...]
 
 
  
                 | 
               
              
                  | 
               
            
           
         |