| 
          
         | 
        
        
          
            
                 
                  CLASIC și MODERN în abordarea conținuturilor curriculare
                   
                  - autor Vali Ilie
                   
  
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
                  | 
                  Prezentare  | 
               
              
                 
                     
Apărută din dorința de a evidenția rolul valorilor în sfera educației și învățământului, lucrarea de față se structurează pe patru capitole, urmate de anexe, care oferă sinteze necesare pentru susținerea axiologică, dar și operațională a informației.     
Între clasic și modern, între abordarea umanistă și cea pragmatică, conținuturile curriculare devin piloni ai societății cunoașterii, determinate fiind de diferitele tipuri de finalități educaționale. Generale și particulare, tradiționale și de dată mai recentă, conținuturile constituie „cărămizile” care contribuie la formarea culturii generale și profesionale. De aceea, considerăm deosebit de important ca școala, prin profesorii ei, să promoveze valorile autentice, cu care, de altfel, se identifică prin misiunea și scopul ei general.
                   | 
               
                | Autoarea
                 | 
               
                 
                  PEDAGOGIE ȘI PSIHOLOGIE PENTRU PREGĂTIREA EXAMENELOR DE DEFINITIVAT ȘI GRAD DIDACTIC II
  
                  -Irina Maciuc, Viorel Ionel, Corneliu Novac, Romulus Craciunescu, Marcel Capraru, Gheoghe Florescu, Aurel Pera, Constantin Stanciu, Constantin Postelnicu, Vali Ilie, Ecaterina                   Frasineanu, Florentina                  Mogonea, Mihaela Popescu,                   Remus Mogonea
   
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  Prezentare  | 
               
              
                 
                     
Lucrarea Pedagogie și psihologie pentru pregătirea examenelor de definitivat și grad didactic II se adresează tuturor celor interesați de domeniul Științe ale Educației și Psihologie, în special cadrelor didactice din învățământul preuniversitar care se pregătesc pentru examenele de definitivat și grad didactic II.    
Volumul reprezintă rezultatul unei colaborări fructuoase între specialiștii Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD) al Universității din Craiova. Una din activitățile importante ale acestui Departament este formarea continuă şi dezvoltarea profesională a personalului didactic, iar, din această perspectivă, lucrarea se înscrie în aria activităților curente ale membrilor DPPD și își dovedește utilitatea în demersul de formare continuă, pe parcursul vieții profesionale a cadrelor didactice.     
Gândită și realizată după structura tematicii obligatorii prevăzute de programele de definitivat și grad didactic II, lucrarea tratează cele mai importante aspecte specifice pedagogiei și psihologiei copilului. Actualizate, temele sunt tratate coerent, sunt accesibile și permit înțelegerea, decodificarea mesajului general, precum și a conceptelor-cheie, în jurul cărora gravitează conceptele derivate, ideile secundare și exemplele din practica pedagogică.    
Cuprinzând 21 de capitole, volumul oferă o imagine de ansamblu generoasă, aducând în atenția profesorilor teme importante din punct de vedere psihopedagogic în demersul de formare continuă. Fiecare capitol se încheie cu precizarea bibliografiei, ceea ce aduce un plus de rigoare lucrării și orienteză în selectarea informațiilor reprezentative.    
Celor interesați de problematica domeniilor Științe ale Educației și Psihologie, dar și celor care se pregătesc pentru definitivarea și obținerea gradului didactic II în învățământ, le propunem acest volum care contribuie în mod real la dezvoltarea în cariera didactică.
                   | 
               
                | 
Lect.univ.dr. Vali Ilie
DPPD, Universitatea din Craiova
                 | 
               
                 
                  FORMAREA STILULUI DIDACTIC DIN PERSPECTIVA NOILOR EDUCAȚII
  
                  - autor Vali Ilie
                     
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  Introducere  | 
               
              
                 
                     Cercetarea stilurilor pedagogice din punct de vedere al noilor educaţii reprezintă nu numai o nouă perspectivă, ci şi o nouă etapă în cunoaşterea ştiinţifică a personalităţii profesorului.
    Această lucrare valorifică reultatele unei cercetări pedagogice ameliorative care plasează în centrul atenţiei o temă cu caracter transdisciplinar, problematica stilului didactic fiind proprie teoriei şi metodologiei instruirii, iar cea a noilor educaţii trimiţând atât la teoria educaţiei, cât şi teoria şi metodologia curriculumului. 
    Modelul tehnologic propus accentuează competenţele profesorului în raport cu noile educaţii, raportându-se la valorile autentice, care au trecut proba timpului şi integrând valori mai noi, de dată recentă, care sunt la fel de importante în formarea stilului profesional al cadrelor didactice.
                   | 
               
                | Autoarea
                 | 
               
                 
                  ELEMENTE DE MANAGEMENT ŞI LEADERSHIP EDUCAŢIONAL
  
                  - autor Vali Ilie
                     
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  Argument  | 
               
              
                 
                     Lucrarea de faţă se adresează tuturor celor care sunt preocupaţi de problematica managementului şi leadershipului educaţional şi reprezintă un reper în demersul de formare şi perfecţionare în acest domeniu.
    Structura lucrării respectă un algoritm care evidenţiază trasarea reperelor teoretice şi trimiterile la practică prin temele cu carcater aplicativ propuse. Maniera de concepere a capitolelor ce compun această lucrare presupune redimensionarea unor achiziţii cognitive, însă implică şi dimensiunea practic-aplicativă.
.
                   | 
               
              
                | Autoarea
                 | 
               
                | __________________________ | 
               
                 
                  Pedagogie. Perspective teoretice şi
                  aplicative  
                  - autor Vali Ilie
                     
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  Prezentare  | 
               
              
                 
                     Lucrarea de faţă tratează aspectele
                  esenţiale ale pedagogiei, ca ştiinţă
                  a educaţiei, şi se adresează atât
                  profesorilor, cât şi studenţilor care
                  urmează modulul psihopedagogic, în vederea
                  formării lor ca viitori practicieni în domeniul
                  educaţiei. Educaţi pentru a educa,
                  studenţilor li se propun mai multe teme cu caracter
                  aplicativ, la sfârşitul fiecărui capitol.
                  Modalitatea de abordare a conţinutului fiecărui
                  capitol vine în întâmpinarea celor care doresc să
                  înţeleagă specificul, limitele şi
                  avantajele anumitor aspecte ale educaţiei,
                  curriculumului, instruirii şi evaluării în
                  evoluţia lor, precum şi caracteristicile acestora
                  în actualitate. Oferind o imagine de ansamblu asupra
                  problematicii educaţiei, lucrarea are ca scop principal
                  provocarea intelectuală, informarea şi formarea
                  studenţilor care se pregătesc să
                  îmbrăţişeze cariera didactică.
                  Lucrarea cuprinde patru parţi distincte - Fundamente
                  ale pedagogiei, Teoria şi metodologia curriculumului,
                  Teoria şi metodologia instruirii şi Teoria
                  şi practica evaluării - care dezvoltă
                  aspecte specifice domeniului pedagogiei. Structura
                  capitolelor prezentate respectă un algoritm util în
                  demersul deplasării accentului de la informativ la
                  formativ-educativ, de la maniera clasică de prezentare
                  a conţinutului la cea modernă. Tehnicile
                  interogative la care s-a apelat sunt eficiente în
                  măsura în care studenţii dispun de
                  cunoştinţe care să le permită
                  dezbaterea unor teme sau abordarea unui subiect. Acestea sunt
                  indicate acolo unde tema supusă atenţiei
                  oferă posibilitatea unei abordări din mai multe
                  unghiuri, a relevării unor aspecte sau nuanţe
                  controversate. Sunt aduse în prim plan procesările
                  mentale, construcţia interpretărilor proprii
                  şi a ipotezelor de rezolvare, construcţia
                  cunoaşterii ştiinţifice, folosirea
                  instrumentelor de cunoaştere şi anumite
                  experienţe de învăţare. Schimbarea
                  rolurilor profesorilor într-o societate a cunoaşterii,
                  care solicită competenţe specifice
                  cunoaşterii ştiinţifice şi
                  învăţării permanente, reprezintă o
                  preocupare constantă. Invitând la problematizare
                  şi reflecţie, lucrarea nu se doreşte a fi
                  atât un răspuns la întrebările care apar în sfera
                  pedagogiei, cât, mai degrabă, o cale spre
                  răspunsurile la întrebări, cale pe care
                  studenţii să o urmeze în pregătirea lor.
                   | 
               
              
                | Autoarea
                 | 
               
                | __________________________ | 
               
              
                 
                  ASPECTE TEORETICE ŞI PRACTICE ALE
                  SEMINARULUI DE PEDAGOGIE  
                  - autor Vali Ilie
                     
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  Prezentare  | 
               
              
                |     Fiind
                  gândită şi realizată ca un suport pentru
                  studenţi şi profesori, lucrarea se
                  structurează pe cinci capitole care tratează
                  specificul seminarului de pedagogie. Primul capitol
                  (Pregătirea pedagogică - între tradiţie
                  şi inovare) realizează o deschidere în
                  temă, familiarizând cititorul cu standardele de
                  competenţă ale viitorilor profesori şi
                  necesitatea profesionalizării pedagogice a cadrului
                  didactic. Al doilea capitol (Seminarul de pedagogie - o
                  nouă provocare?) dezvoltă problema
                  responsabilităţii profesionale şi
                  identifică principalele condiţii de eficientizare
                  a seminarului de pedagogie. Al treilea capitol (Tipologia
                  seminarului universitar) abordează într-o manieră
                  analitică principalele tipuri de seminar. Apelul la
                  reprezentările grafice facilitează
                  înţelegerea conţinutului şi
                  simplifică maniera de prezentare. Ultimele două
                  capitole (Aspecte pedagogice ale seminarului de pedagogie
                  şi Lucrări aplicative - sugestii, modele,
                  ipoteze) se concentrează pe aspectele de proiectare a
                  seminarului de pedagogie şi pe principalele
                  lucrări aplicative elaborate în cadrul seminarului de
                  pedagogie. Conţinutul este însoţit de diverse
                  modalităţi grafice de prezentare, iar sarcinile
                  de lucru propuse contribuie la accentuarea caracterului
                  practic-aplicativ al lucrării.  | 
               
              
                | Autoarea
                 | 
               
                | __________________________ | 
               
              
                 
                  Pedagogie - Educatie si Curriculum
                   
                  - autori: Elena
                  Joita (coord), Vali Ilie                  , Ecaterina
                  Sarah Frasineanu
                    
                   
                   
                 | 
               
              
              
                | 
                  
                 | 
               
                | __________________________ | 
               
                 
                  A deveni profesor constructivist  
                  - autori: Elena
                  Joita (coord), Vali Ilie, Popescu Alexandrina Mihaela,
                  Ecaterina                  Sarah Frasineanu, Florentin                  Remus Mogonea, Mihaela
                  Aurelia Ştefan, Florentina                  Mogonea, Claudiu
                  Marian Bunaiasu 
                    
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
                | __________________________ | 
                             
                 
                  Formarea pedagogica a profesorului.
                  Instrumente de invatare cognitiv - constructivista,
                   
                  - autori: Elena
                  Joita (coord), Vali Ilie, Popescu Alexandrina  Mihaela,
                  Ecaterina                  Sarah Frasineanu, Florentin                  Remus Mogonea, Mihaela                  Aurelia Ştefan, Florentina                  Mogonea, Claudiu
                  Marian Bunaiasu 
                    
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
                  | __________________________ |                            
                 
                  Profesorul si alternativa constructivista a
                  invatarii. Material-suport pedagogic pentru studentii-viitori
                  profesori  
                  - autori: Elena
                  Joita (coord), Vali Ilie                  , Popescu Alexandrina  Mihaela,
                  Ecaterina                  Sarah Frasineanu, Florentin                  Remus Mogonea, Mihaela
                  Aurelia Ştefan, Florentina                  Mogonea, Claudiu
                  Marian Bunaiasu 
                    
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
                    | __________________________ |                          
                 
                  Pregatirea pedagogica a studentilor.
                  Sarcini si instrumente de invatare independenta,
                  constructivista. Pedagogie. Managementul clasei de elevi
                   
                  - autori: Elena
                  Joita (coord), Vali Ilie                  , Popescu Alexandrina Mihaela,
                  Ecaterina                  Sarah Frasineanu, Florentin                  Remus Mogonea, Mihaela
                  Aurelia Ştefan, Florentina                  Mogonea, Claudiu
                  Marian Bunaiasu 
                    
                   
                   
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  Introducere
                    (format pdf) | 
               
                | __________________________ | 
               
                 
                  Strategii constructiviste in formarea
                  initiala a profesorului  
                  - autori: Elena
                  Joita (coord), Vali Ilie                  , Corneliu                  Novac , Popescu Alexandrina Mihaela
, Ecaterina                  Sarah Frasineanu, Florentin
                  Remus Mogonea, Mihaela                  Aurelia Ştefan, Florentina                  Mogonea,  Boboila Cristea   
                   
                   
                 | 
               
                | 
                  
                 | 
               
              
                | 
                  
                 | 
               
              
                  | 
                  
                  Introducere
                   (format pdf)  | 
               
              
              
                | __________________________ | 
               
              
              
                 
                 | 
               
            
           
         | 
        
        
          
            
              
                | 
                 | 
               
              
                 
                   
                    
  
                  
 
  
                   
                   Cursurile cu frecventa,  ID sau FR  se desfasoara [...] 
  
                  
 
  
                   Deschiderea cursurilor postuniversitare [...] 
                   
  
                   Cursuri acreditate  pentru formarea  continua [...]
 
 
  
                 | 
               
              
                  | 
               
            
           
         |