|    | 
                ILIE VALI,
POPESCU MIHAELA,
FRASINEANU ECATERINA SARAH,
MOGONEA FLORENTIN REMUS,
STEFAN MIHAELA,
STATE FLORENTINA,
NOVAC CORNELIU IOAN, 
BOBOILA CRISTEA,
BOBOILA CORNELIA. 
                 | 
              
              
                |    | 
                Proiectul propus cauta sa dea raspuns la
                trei probleme actuale, in cresterea calitatii pregatirii profesorilor:adaptarea 
                metodologiei formarii lor initiale la noile paradigme ale educatiei, intre care 
                cognitivismul si constructivismul, utilizarea acestora in conturarea competentelor,
                pe care sa le manifeste in viitoarea practica scolara, depasind-o pe cea clasica. 
                De aici, in al treilea rand, si facilitarea posibilitatii ulterioare, ca acestia sa 
                beneficieze de libera circulatie a persoanelor si serviciilor educationale, ce le
                pot oferi in spatiul european, nu numai in Romania.In acest context,proiectul cauta 
                sa verifice, sa argumenteze, printr-o cercetare-actiune, aplicativa si 
                ameliorativa, la nivelul studentilor care au optat pentru cariera didactica, de 
                la unele facultati, ca este si posibila aceasta formare. Acumularile noastre 
                teoretice, constatative si aplicative in tematica, ne sustin in continuarea si
                aprofundarea, acum dominant ameliorativa si de dezvoltare a urmatoarelor 
                aspecte:1.sintetizarea actualizata a bazelor, dimensiunilor abordarii cognitiviste 
                si constructiviste, in stiinta si practica educatiei, romanesti si 
                occidentale;2.deducerea si verificarea efectelor lor asupra conceperii si 
                realizarii unor elemente ale curriculumului formarii initiale a profesorilor: 
                obiective, strategii didactice (modele, metode, mijloace), evaluare, proiectare,
                autoformare, management; 3.prezentarea argumentelor experimentale pentru 
                utilizarea de modele, adaptate si nou concepute, generate de teoriile si 
                practicile celor doua orientari, mult diversificate in occident, dar nu inca 
                suficient si in invatamantul superior romanesc; 4.eficientizarea conturarii 
                profilului de competenta didactica si manageriala a profesorului, astfel format,
                pentru a putea realiza calitativ noua abordare a procesului educational, in clasa,
                in Romania sau in Europa. 
                 |