Misiunea DMC
În conformitate cu Art. 162 din Carta Universităţii din Craiova, Departamentul de managementul calităţii (DMC) îşi asumă ca misiune organizarea şi monitorizarea procesului de evaluare periodică şi asigurare a calităţii educaţiei şi de inserţia profesională a studenţilor din Universitate, conform prevederilor Codului de asigurare a calităţii.
Obiectivul general al DMC
În conformitate cu Art. 163 din Carta Universităţii din Craiova, prin întreaga sa activitate, DMC urmăreşte instituirea unei culturi a calităţii educaţiei la care să adere conştient membrii comunităţii universitare.
Activităţile DMC
În conformitate cu Art. 164 din Carta Universităţii din Craiova, DMC are ca activităţi principale:
- aplicarea strategiei şi a politicilor Universităţii în domeniul calităţii;
- elaborarea şi aplicarea criteriilor şi metodologiei de evaluare periodică a calităţii;
- diseminarea informaţiilor privind cultura calităţii şi standardele de calitate aplicate în universităţi europene de prestigiu;
- culegerea periodică a opiniilor absolvenţilor şi angajatorilor privitoare la calitatea serviciilor educaţionale oferite de universitate şi iniţierea unor dezbateri, pe marginea acestor informaţii, la nivelul Senatului universitar;
- auditarea periodică a modului în care facultăţile răspund cerinţelor mediului socio-economic şi cultural;
- monitorizarea respectării principiului educaţiei centrate pe student;
- consilierea structurilor organizatorice ale Universităţii în procesul elaborării documentelor înaintate către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS);
- elaborarea unor propuneri vizând creşterea gradului de inserţie a absolvenţilor pe piaţa muncii, pe baza statisticilor anuale realizate de CCOP;
- monitorizarea respectării standardelor de calitate şi a prevederilor legale în domeniul asigurării calităţii educaţiei în universitate;
- elaborarea rapoartelor de autoevaluare instituţională a calităţii.
|