Despre proiect
Care sunt obiectivele proiectului ?
Proiectul este focalizat pe realizarea obiectivelor
Axei prioritare 1: Educatia si formarea profesionala in sprijinul cresterii economice si dezvoltarii societatii bazate pe cunoastere,
Domeniul major de interventie 1.3 „ Dezvoltarea resurselor umane in educatie si formare profesionala”.
Obiective generale:
- Imbunatatirea calificarilor cadrelor didactice, formatorilor, mediatorilor si consilierilor in perspectiva dezvoltarii societatii bazate pe cunoastere;
- Imbunatatirea activitatilor didactice din mediul preuniversitar prin adaptarea strategiilor si metodologiilor la noile cerinte educationale impuse de integrarea Romaniei in Uniunea Europeana
Obiective specifice:
- Cresterea numarului de formatori calificati;
- Formarea unor noi mediatori scolari in scopul cresterii calitatii actului educational, a adaptabilitatii tinerilor la noile cerinte educationale si la cresterea capacitatii de absorbtie a tinerilor absolventi pe piata muncii;
- Cresterea numarului de cadre didactice care beneficiaza de programe de formare continua;
- Extinderea nivelului de utilizare TIC in procesul si activitatile de predare;
- Sprijinirea cadrelor didactice provenind din medii defavorizate sau care isi desfasoara activitatea in aceste medii.
- Cresterea numarului de cadre didactice capabile sa desfasoare activitati cu tineri cu dizabilitati.
În ce constă importanţa şi necesitatea proiectului ?
Nevoile grupului tinta vizat (cadrele didactice, formatori, mediatori, consilieri, asistenti educationali din invatamantul preuniversitar) au fost identificate cu ajutorul Planului Regional de Actiune in Invatamant, a analizelor SWOT efectuate la nivel regional , precum si prin intermediul partenerilor acestui proiect care se ocupa si de depistarea nevoilor de formare si perfectionare atat ale cadrelor didactice din judetul Dolj, cat si ale tinerilor, principalii beneficiari ai activitatilor didactice.
Unul dintre punctele slabe evidentiate de cadrele didactice (in special cele din mediul rural si cele cu o virsta mai inaintata) indica necesitatea perfectionarii cunostintelor acestora in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiei, cu atat mai mult cu cat pe plan mondial se trece de la societatea industriala la societatea informationala. Studiul TIC are un pronuntat caracter interdisciplinar si ofera elevilor un bagaj de cunostinte si deprinderi deosebit de utile in momentul inceperii activitatii profesionale.
Pentru cadrele didactice, formarea in spirit interdisciplinar devine absolut obligatorie si ea se poate realiza prin participarea la cursuri variate, care sa le asigure o extensie a competentelor acumulate in formarea initiala. Astfel de cursuri interdisciplinare vor fi oferite in cadrul proiectului.Grupurile vulnerabile de elevi din judetul Dolj (populatia din mediul rural, mai ales din zonele greu accesibile, populatia de etnie rroma, elevii cu nevoi speciale, elevii fara aport familial (al caror numar este din ce in ce mai mare, judetul Dolj situandu-se pe primul loc in ceea ce priveste populati a rroma si printre primele in ceea ce priveste numarul copiilor fara aport familial) necesita consiliere speciala si permanenta. De aceea consideram ca este necesara formarea unor mediatori noi, capabili sa raspunda noilor realitati , precum si perfectionarea mediatorilor si consilierilor existenti. In aceasta directie proiectul propune cursuri de formare si cursuri de perfectionare a mediatorilor.
Cui se adresează proiectul şi care sunt nevoile grupului ţintă propus ?
Beneficiarii directi ai acestui proiect vor fi cadrele didactice, viitorii mediatori si formatorii profesionali din judetul Dolj si din judetele invecinate, iar beneficiarii indirecti vor fi tinerii cuprinsi in procesul de formare, care vor avea sansa de a fi indrumati si consiliati de mediatori bine instruiti, cunoscatori ai problematicii legate de integrarea sociala, precum si agentii economici din regiune, prin corelarea formarii profesionale cu cerintele pietii muncii.
Gruprile tinta vizate de proiect
- cadrele didactice din invatamantul preuniversitar din judetul Dolj si din judetele invecinate;
- formatori profesionali localimediatori scolari locali;
- consilieri scolari locali asistenti educationali pentru elevii cu cerinte educationale speciale
Activitatile propuse vor duce la dezvoltarea si folosirea mai eficienta a capitalului uman, una din cele patru prioritati tematice ale Cadrului Strategic National de referinta.
Cursuri organizate
1. Cursuri pentru mediatori
- - Psihopedagogia Şcolii Incluzive (89 ore)
- Modulul 1: Strategii şi metode de abordare a şcolii incluzive
- Modulul 2: Psihologia personalităţii
- Modulul 3: Utilizare TIC – Tehnologia informaţiei şi sistemele de calcul
- Modulul 4: Servicii de asistenţă şi protecţie a copilului
- Relatia Şcoală – Familie – Comunitate (89 ore);
- Modulul 1: Metode de înlăturare a barierelor din calea învăţării; dificultăţi şoc şi comportamentale, comportamentale
- Modulul 2: Asigurarea accesului egal la educaţie a minorităţilor etnice
- Modulul 3: Tehnologia informaţiei şi comunicaţiei
- Modulul 4: Relaţia şcoală-comunitate (mediatorul şcolar-profil educaţional)
2. Cursuri pentru formatori
- - Iniţiere în formare (89 ore)
- Modulul 1: Dezvoltarea personalităţii umane
- Modulul 2: Psihopedagogia educaţiei
- Modulul 3: TIC
- Modulul 4: Psihologia organizaţională
- - Formare si leadership (89 ore)
- Modulul 1: Leadership, timp alocat 18 ore
- Modulul 2: Tehnologii moderne şi folosirea lor în educaţie, timp alocat 24 ore
- Modulul 3: T.I.C. timp alocat 18 ore
- Modulul 4: Strategii şi tehnici de evaluare, timp alocat 24 ore
3. Cursuri pentru perfectionarea cadrelor didactice
- - Strategii didactice(89 ore)
- Modulul 1: Conversia teoriilor învăţării în metode didactice, timp alocat 25 ore
- Modulul 2: Metode didactice moderne utilizate în şcoală, timp alocat 25 ore
- Modulul 3: Tehnologia informaţiei şi comunicaţiei, timp alocat 15 ore
- Modulul 4: Strategii şi tehnici de evaluare, timp alocat 19 ore
- - Interdisciplinaritate în educaţie (89 ore)
- Modulul 1: Matematici aplicate în economie, biologie, astronomie şi agronomie
- Modulul 2: Tehnologia informaţiei şi comunicaţiei
- Modulul 3: Metode de dezvoltare a inteligentei prin matematică
|