clear.gif (51 bytes) clear.gif (51 bytes)
clear.gif (51 bytes)<<<INCHIDE

DESFĂȘURAREA STUDIILOR

EXTRAS DIN REGULAMENTUL
PRIVIND ACTIVITATEA PROFESIONALĂ A STUDENȚILOR

clear.gif (51 bytes) clear.gif (51 bytes)
 


Art.9. În cadrul Universității din Craiova, învățământul de lungă durată se organizează astfel:
- 8 semestre pentru facultățile de profil umanist, economic, științe
exacte;
- 10 semestre pentru facultățile de profil tehnic și agricol.
Semestrele 1-4 formează ciclul I de studii iar semestrele 5-8, respectiv 5-10, formează ciclul II de studii.
Art.10. Evaluarea pregătirii profesionale a studentului se face pe întreg
parcursul studiilor, în cadrul seminariilor, al lucrărilor practice, verificărilor și a altor forme prevăzute în planurile de învățământ, precum și prin examene care se susțin în sesiunile stabilite în conformitate cu structura anului universitar.
a) studentul de la învățământul de zi, fără frecvență sau ID va susține
examenele în cele 3 sesiuni stabilite prin structura anului universitar.
Art.11. Pentru fiecare disciplină prevăzută în planul de învățământ, care
se încheie cu nota (obținută la examen, verificare, proiect, practică etc.) se atribuie un număr de credite, care oglindește timpul consumat pentru pregătire.
Art.12. Studentul, care optează pentru profesiunea didactică, este obligat,
conform Legii Învățământului, să participe și să finalizeze activitățile (cursuri, seminarii, practica pedagogică) Departamentului pentru pregătirea personalului didactic.
Promovarea tuturor examenelor (verificărilor), prevăzute în planul de învățământ al Departamentului pentru pregătirea personalului didactic, este atestată de obținerea unui certificat care dovedește pregătirea pedagogică, în vederea ocupării unui post didactic.
Art.13. Volumul și nivelul cunoștințelor cerute la examene sunt stabilite prin programele de studiu ale disciplinelor respective.
a) Ziua și ora susținerii examenelor, pentru toate formele de învățământ,
se stabilesc de către decanate, la propunerea grupelor de studenți și cu acordul cadrului didactic titular de disciplină.
Programul se stabilește pe grupe și se aduce la cunoștința studenților cu cel puțin o lună înaintea începerii sesiunii de examene.
b) Pentru sesiunea de toamnă, programarea examenelor se face până la
terminarea sesiunii de vară și se afișează.
c) Examenele se susțin în fața cadrului didactic care a predat disciplina
respectivă, asistat de cadrul didactic, care a condus seminariile sau lucrările practice sau de un alt cadru de specialitate.
Art.14. Încheierea situației școlare semestriale la disciplinele prevăzute în planul de învățământ cu verificare se va face cu o săptămână înaintea începerii sesiunii de examene.
Art.15. Modul de susținere a examenelor – proba scrisă, test grilă, proba orală sau proba scrisă și oral㠖 se stabilește, pentru fiecare disciplină în parte, până la 15 octombrie și se aduce la cunoștința studenților, prin afișare.
Art.16. Notarea răspunsurilor studentului la examene, verificări, proiecte se face, de regulă, cu note de la 10 la 1, exprimate în numere întregi, nota minimă de promovare fiind 5. În unele cazuri stabilite prin instrucțiuni, verificările pot fi notate cu admis-respins.
a) la disciplina la care se susțin mai multe probe (scris, oral, probe de
laborator etc.) examinatorul va stabili o singură notă (cifra întreagă) prin aprecierea tuturor rezultatelor obținute de student;
b) admiterea proiectului (în cazul în care acesta este stabilit pentru o
disciplină anume), constituie o condiție de prezentare la examene la disciplina respectivă; nota obținută la proiect nu se include în nota de examen, ci se înscrie separat în catalog și în carnetul studentului.
Art.17. Cataloagele completate la toate rubricile și semnate de către examinator vor fi depuse obligatoriu la secretariat, cel mai târziu a doua zi de la susținerea examenului.
Pentru studentul care nu se prezintă la examenele planificate în sesiunea respectivă se trece "absent" în catalogul de examen.
Art.18. Până la data de 14 aprilie, decanatele sau departamentele vor face cunoscută prin afișare, lista disciplinelor opționale oferite în anul universitar următor pentru fiecare an de studiu. Studentul este obligat să-și aleagă disciplinele opționale până la data de 15 mai.
Opțiunea pentru limba străină nu poate fi schimbată pe întreaga perioadă prevăzută în planul de învățământ dacă solicitarea nu s-a făcut pe perioada primului semestru de studii.
Art.19. Practica de specialitate este obligatorie pentru studentul a cărui specializare cuprinde și acest tip de activitate. Verificarea cunoștințelor dobândite de student în activitatea practică se face prin examen la locul de desfășurare a acesteia, de către o comisie formată din conducătorul – cadru didactic – și îndrumătorul de practică din partea unității unde s-a desfășurat practica.
a) Practica pedagogică se va desfășura conform planurilor de învățământ și metodologiei elaborate de Departamentul de pregătire a personalului didactic.
Art.20. Disciplinele obligatorii și cele opționale sunt cotate prin credite astfel încât, la învățământul de zi, suma creditelor pe un semestru să fie de 30.
Creditul este o unitate de măsură convențională care măsoară volumul de muncă al studentului. La cuantificarea prin credite se iau în considerare toate formele de activitate: curs, seminar, laborator, examene, practică, studiu individual, proiecte. Creditele se alocă în pachete compacte disciplinelor, în funcție de importanța relativă a acestora (ca volum de muncă cerut studentului) în cadrul unui semestru.
a) studentul primește integral creditele alocate dacă promovează discipli-
na studiată;
b) în cazul în care se organizează învățământ fără frecvență sau ID,
numărul creditelor acordate pentru fiecare disciplină este același ca la învățământul de zi;
c) examenul de licență și de absolvire se creditează separat cu un număr
total de 30 de credite;
d) disciplinele pedagogice, incluse în cadrul programului Departamentu-
lui pentru pregătirea personalului didactic, se creditează separat, fiind cotate cu 30 de credite;
e) sistemul de alocare a creditelor are un coordonator la nivelul universi-
tății (prorector) și câte un coordonator la nivelul fiecărei facultăți, colegiu, departament (prodecan sau secretar științific). La facultăți pot fi desemnate și alte persoane responsabile (șefi de catedră, departament, membri ai Consiliului facultății) pe specializări, ani de studii sau grupuri de studenți, care asigură consilierea studenților interesați. Coordonatorii prezintă periodic rapoarte și propuneri privind funcționarea sistemului și îmbunătățirea condițiilor de aplicare.
Numărul de credite alocat unei discipline nu este divizibil pe forme de activitate.
Art.21. Promovarea examenului (verificării) implică și acordarea pachetului de credite, prevăzute pentru disciplina respectivă. Pachetul (numărul) de credite alocat unei discipline nu este divizibil.
a) Creditele se pot aduna în module pentru obținerea unei specializări sau
a unei calificări complementare;
b) Creditele se pot transfera între structurile aparținând unor specializări
sau profile diferite (transferul structural);
c) Creditele sunt transferabile de la o unitate de învățământ la alta, pe
discipline, pe grupuri de discipline sau pe perioade compacte de studiu (transfer orizontal);
Consiliul facultății va stabili criteriile de transfer al creditelor precum și numărul acestora. Transferul se face în baza cererii individuale a studentului și a situației clare, oficiale, a creditelor. Decanul facultății aprobă acest transfer.
d) Creditele se pot obține în avans și se pot reporta în semestrele
următoare (mobilitatea creditelor). Obținerea în avans sau reportarea în semestrele următoare se face la cererea studentului și se aprobă la Biroul Consiliului facultății;
e) Creditele obținute se recunosc pe întreaga durată a școlarității și
recunoașterea lor nu este afectată de modificările de programa sau plan de învățământ (imperisabilitatea creditelor);
f) În funcție de numărul de credite obținute la încheierea unui an
academic, un student poate fi declarat promovat, înscris în anul următor fără să fi promovat anul de studii încheiat (glisat), reînscris într-un an de studii sau exmatriculat;
g) Un student este declarat promovat al unui an de studiu dacă a acumulat
cel puțin 60 de credite din cele aferente disciplinelor obligatorii, opționale și facultative, care să includă însă toate disciplinele obligatorii și opționale prevăzute în planul curricular al acelui an de studii;
h) Un student poate fi înscris în anul următor de studii dacă nu este
declarat promovat, dar a acumulat un număr minim de credite din creditele aferente disciplinelor obligatorii, opționale și facultative prevăzute în planurile curriculare ale anului/anilor de studii încheiat/încheiați, ținând cont de criteriile specifice ale fiecărei facultăți;
i) Susținerea examenelor restante din anii anteriori de studiu față de anul
de studiu în care este înscris studentul este admisă în condiții stabilite de Consiliul facultății;
j) Un student este reînscris într-un an de studii, dacă a acumulat sub
numărul minim de credite prevăzut la punctul "a" necesar înscrierii în anul următor, dar cel puțin 10 din creditele aferente disciplinelor obligatorii, opționale prevăzute în planul curricular al anului de studii încheiat. Un student poate fi reînscris, într-un anumit an de studii, o singură dată, pe parcursul perioadei de școlaritate la unul din profilele facultății;
k) Reînscrierea unui student într-un an de studiu, precum și regimul
ulterior de școlaritate, sunt admise în condiții stabilite de Consiliul facultății;
l) Un student este declarat exmatriculat dacă a acumulat sub 10 din
creditele aferente disciplinelor obligatorii, opționale și facultative în planul curricular al anului de studii încheiat;
m) Un student declarat exmatriculat poate fi reînmatriculat în regim de
locuri cu taxă pentru întreaga perioadă de școlaritate ulterioară exmatriculării, luându-i-se însă în considerare toate creditele acumulate anterior. Reînmatricularea intră în vigoare de la începutul unui an universitar, care este la latitudinea studentului, dar numai la cererea acestuia și cu acordul Consiliului facultății;
n) Unui student înscris în ultimul an de studii, dar care nu a promovat toți
anii de studii anteriori, i se poate acorda prelungire de școlaritate. Perioada de prelungire a școlarității este nelimitată, regimul de încadrare a studentului în formațiile de studiu ale profilului în cauză urmând a fi reglementată de Consiliul facultății. Creditele acumulate anterior i se recunosc integral, iar participarea la examenele restante se va face în regim de taxă, condițiile de prezentare la examene și cuantumul taxei fiind stabilite de Consiliul facultății.
În cazul modificării planurilor curriculare, pentru studenții care cad sub incidența articolelor de mai sus, coordonatorul profilului în cauză va propune planul curricular la care se raportează studentul.
Art.22. La fiecare disciplină, studentul se poate prezenta la examene de cel mult 2 ori gratuit.
În cazul în care studentul nu obține note de promovare după cea de-a doua prezentare poate solicita reexaminarea în condițiile art.58 din Legea Învățământului (cu taxă).
Pentru studentul de la învățământul ID și fără frecvență, care are un an de studii în plus, se va stabili un număr de 48 de credite anual, astfel încât la finalizarea studiilor să aibă același număr de credite ca un absolvent de la cursuri de zi.
Art.23. Decanul poate aproba, în baza cererii individuale, reexaminarea în vederea măririi notei, la cel mult 3 discipline pe an, studentului care are promovate toate examenele prevăzute în planul de învățământ pentru anul de studii curent. Nu se admit susțineri de examene de mărirea notelor la discipline studiate în anii precedenți. Reexaminarea pentru mărirea notei nu se poate repeta.
Reexaminările, în vederea măririi notei, se stabilesc după sesiunile programate, conform planurilor de învățământ și cel târziu cu 5 zile înaintea începerii noului an universitar. Acestea vor putea fi susținute după achitarea taxelor aferente, stabilite de Senatul Universității, în fața unei comisii din care face parte titularul de disciplină. Nota se modifică numai în cazul în care studentul obține o notă mai mare decât cea inițială.
Art.24. Încheierea situației școlare a studentului de la zi, ID și fără frecvență se face după sesiunea de toamnă cu cel puțin 3 zile înainte de începerea noului an universitar.
Art.25. Studentul, care încearcă să promoveze examenul prin fraudă, va fi exmatriculat prin decizia Rectorului, la propunerea Biroului Consiliului facultății.
Art.26. Studentului, care pleacă la studii, cu avizul decanului și aprobarea Rectorului, la universități din străinătate, i se recunosc activitățile desfășurate și examenele susținute pe baza documentelor de studii emise de instituțiile de învățământ universitar respective.
Recunoașterea (echivalarea) examenelor și a anilor de studii se aprobă de către Conducerea facultăților, în baza principiilor stabilite de aceasta.
Art.27. Pentru studentul ultimului an de studii, situația școlară se încheie cu o săptămână înainte de data fixată pentru examenul de absolvire, diplomă, licență, disertație (după caz).
Studentul, care, la finalul studiilor, după parcurgerea numărului de semestre (ani de studii) prevăzute în planul de învățământ pentru durata studiilor, nu și-a finalizat în totalitate obligațiile școlare și are un număr de maxim 5 restanțe din ultimele 4 semestre, poate solicita prelungirea școlarității cu 1-2 semestre în condițiile art.58 din Legea Învățământului (cu taxă) și ale regulamentului stabilit de Senatul Universității.
Consiliul facultății poate aproba prelungirea școlarității gratuite cu cel mult un an universitar față de durata legală de școlarizare în următoarele situații:
a) cazuri medicale atestate prin certificate medicale confirmate de
Policlinica studențească;
b) participarea sportivilor de performanță la programe speciale de
pregătire și la competiții naționale și internaționale;
c) concedii de maternitate (2 ani, prin excepție).
Art.28. După încheierea ciclului al II-lea de studii, studentul poate
participa la ciclurile pentru formele de Studii aprofundate sau Master, cu durata de 2-4 semestre, sau cursuri postuniversitare, în vederea obținerii unei calificări suplimentare. Conducerile facultăților pot stabili reglementări proprii, în sensul prezentului articol.


CRAIOVA, 2002

<<<INCHIDE

clear.gif (51 bytes) clear.gif (51 bytes)
clear.gif (51 bytes) clear.gif (51 bytes)
clear.gif (51 bytes) clear.gif (51 bytes)