I. ORGANIZAREA CONCURSULUI DE ADMITERE

 

1.1 Norme de organizare

În vederea informării candidaţilor la concursul de admitere, în clădirea rectoratului şi la sediul fiecărei facultăţi (colegiu) se va organiza "panoul admiterii", în cadrul căruia vor fi prezentate, prin afişare, informaţii, recomandări şi indicaţii utile pentru candidaţi. Materialele afişate vor aduce la cunoştinţa candidaţilor precizări de detaliu privind organizarea concursului de admitere şi numărul de locuri, condiţiile de înscriere, organizarea şi desfăşurarea concursului, precum şi normele care trebuie să fie respectate pe parcursul desfăşurării concursului.

Potrivit principiului autonomiei universitare, concursul de admitere la Universitatea din Craiova se organizează în mod unitar pe baza unor reglementări proprii care vor fi făcute publice prin afişare în timp util.

Centrul de Informatică şi Statistică are obligaţia de a actualiza capitolul Admitere din pagina web a universităţii.

Alcătuirea comisiilor de concurs, stabilirea subiectelor şi baremurilor de corectare, organizarea internă a concursului, anunţarea rezultatelor şi rezolvarea eventualelor contestaţii sunt exclusiv de competenţa comisiei de admitere pe Universitate.

Pentru buna organizare şi desfăşurare a concursului de admitere, prin decizia rectorului, se numeşte comisia de admitere pe Universitate în componenţa căreia intră membrii Colegiului Senatului, decanii facultăţilor şi alte cadre didactice.

Rectorul numeşte un secretar al comisiei de admitere, care nu a îndeplinit această funcţie în anul precedent.

La nivelul fiecărei facultăţi se va constitui comisia de admitere pe facultate, condusă de un preşedinte, de regulă, decanul facultăţii, alcătuită din membri ai Consiliului facultăţii şi alte cadre didactice din facultatea respectivă. Preşedintele comisiei de admitere pe facultate numeşte un secretar al comisiei care nu a îndeplinit această funcţie în anul precedent.

Comisiile de admitere pe facultăţi se numesc, prin decizia rectorului, cu cel mult 10 zile înainte de începerea concursului şi sunt subordonate comisiei de admitere de la nivelul Universităţii.

Comisiile de admitere pe facultăţi sunt direct răspunzătoare de organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere la facultăţile respective, inclusiv de asigurarea caracterului secret al acestuia.

Comisiile de admitere pe facultăţi au obligaţia să asigure concordanţă între informaţiile referitoare la concursul de admitere, incluse în paginile de web ale facultăţilor şi informaţiile afişate în pagina web a universităţii.

Comisia de admitere pe Universitate va efectua instruirea comisiilor pe facultăţi şi va verifica permanent modul cum acestea îşi îndeplinesc atribuţiile şi sarcinile repartizate. Se recomandă comisiilor de admitere să-şi întocmească un program de lucru detaliat şi să ia măsuri pentru organizarea activităţii şi instruirea întregului personal didactic şi tehnico-administrativ antrenat în organizarea şi desfăşurarea concursului, inclusiv din Centrul de Informatică şi Statistică.

Pentru buna desfăşurare a concursului de admitere, la propunerea decanilor, rectorul aprobă următoarele liste:

  1. lista nominală a personalului didactic şi tehnico-administrativ care va participa la supravegherea candidaţilor;
  2. lista nominală a cadrelor didactice care vor constitui comisiile de stabilire a subiectelor de concurs şi întocmire a baremurilor;
  3. lista nominală a personalului didactic care va asigura examinarea orală, testarea aptitudinilor la specializările unde concursul se organizează în două etape (educaţie fizică, teologie, actorie şi institutori);
  4. lista nominală a cadrelor didactice care vor asigura corectarea probelor scrise şi rezolvarea contestaţiilor depuse de candidaţi.

Se va avea în vedere ca în comisia de admitere pe Universitate, comisiile de admitere de la nivelul facultăţilor precum şi în comisiile pentru stabilirea subiectelor, verificarea lucrărilor, examinarea orală şi rezolvarea contestaţiilor să fie antrenate cadre didactice de prestigiu, cu experienţă, buni organizatori.

Nu vor fi numite în comisiile de admitere şi nu vor primi nici o altă atribuţie legată de concurs persoanele care au printre candidaţi rude apropiate (fiu, fiică, soră, frate, nepot de frate sau soră, soţ, soţie) sau care au pregătit în particular candidaţi pentru concursul de admitere. Se recomandă ca persoanele numite în comisiile de admitere, care îndeplinesc sarcini deosebite în cadrul acestora, să fie degrevate de orice alte preocupări suprapuse: planuri de învăţământ, state de funcţiuni, programe analitice, practică.

1.2 Înscrierea candidaţilor

În anul 2004, pentru toate formele de învăţământ, admiterea în anul I se poate organiza în două perioade, conform anexei nr.1.

Calendarul privind perioada de înscriere şi de desfăşurare a probelor de concurs va fi aprobat de Senatul Universităţii şi va fi făcut public până la data de 1 martie 2004.

În eventualitatea în care rămân locuri neocupate se organizează o nouă sesiune de admitere. Eventualele locuri rămase neocupate, după o a doua sesiune de admitere, vor fi redistribuite.

Candidaţii la admiterea în învăţământul universitar sunt absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat.

Un candidat se poate înscrie la concursul de admitere pentru mai multe specializări din aceeaşi instituţie sau din instituţii diferite de învăţământ superior, în condiţiile stabilite de senatul fiecărei instituţii de învăţământ superior organizatoare.

Un candidat declarat admis poate urma o singură specializare pe loc finanţat de la bugetul de stat pe durata normală de studii.

Candidatul admis la mai multe specializări pe locurile fără taxă este obligat să opteze pentru specializarea la care doreşte să fie finanţat de la bugetul de stat la o singură specializare, cu excepţia olimpicilor cu rezultate recunoscute la concursurile internaţionale, Ordinul MEC 3270 din 20.02.2004, art. 28.

Candidatul admis la mai multe universităţi trebuie să opteze pentru aceea la care doreşte să fie subvenţionat de la bugetul de stat prin prezentarea dosarului cu actele în original la termenul stabilit de fiecare facultate.

Studenţii instituţiilor de învăţământ superior de stat înmatriculaţi în anii precedenţi pe locuri finanţate de la bugetul de stat, care renunţă la continuarea studiilor sau decid să facă şi o a doua specializare în cadrul aceleiaşi universităţi sau într-o altă universitate beneficiază de subvenţia de la bugetul de stat numai pe durata normală de studiu (scăzând din durata de studiu a noii specializări anii de studiu cu finanţare de la buget la specializarea iniţială).

Dacă prima specializare este făcută la forma cu taxă, cea de a doua specializare poate fi studiată cu finanţare de la bugetul de stat.

Studenţii de la instituţiile de învăţământ superior de stat care au fost admişi în anii precedenţi pe locuri cu taxă pot trece în regim fără taxă la aceeaşi specializare în urma admiterii în numărul de locuri subvenţionate de la bugetul de stat, dacă au fost declaraţi reuşiţi, consiliul facultăţii stabilind anul de studiu în care pot fi înmatriculaţi, având în vedere numărul de credite acumulat.

Studenţii de la instituţiile de învăţământ superior particular cu specializări acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu care au fost declaraţi admişi pe locuri subvenţionate de la bugetul de stat, în urma admiterii, la aceeaşi specializare, pot beneficia de recunoaşterea studiilor efectuate, consiliul facultăţii stabilind anul în care pot fi înmatriculaţi, precum şi eventualele examene de diferenţă.

Absolvenţii cu diplomă de licenţă, respectiv diplomă de absolvire, pot urma o a doua specializare, în regim cu taxă, în învăţământul de lungă durată, respectiv în învăţământul de scurtă durată, în condiţiile prevăzute de Carta Universităţii. Numărul de locuri pentru această categorie de candidaţi se aprobă de Senatul Universităţii, la propunerea facultăţilor şi colegiilor. Criteriile de înscriere şi de admitere se stabilesc de consiliile facultăţilor organizatoare.

Absolvenţii cu diplomă de licenţă/absolvire ai învăţământului superior particular au dreptul să urmeze o a doua specializare în instituţiile de învăţământ superior de stat, pe locurile finanţate de la buget, în urma reuşitei la admitere.

Absolvenţii fără diplomă de licenţă/absolvire ai învăţământului public şi privat au dreptul să se prezinte la admiterea pentru studiul unei noi specializări, după cum urmează:

Pot fi admişi în învăţământul superior fără admitere, în cadrul numărului de locuri alocate în concurs, următoarele categorii:

  1. absolvenţii de liceu cu diplomă de bacalaureat care au obţinut distincţii şi premii la olimpiadele şcolare internaţionale, concursuri artistice internaţionale şi olimpiade şcolare naţionale, conform Ordinul MEC 3270 din 20.02.2004, art. 28;
  2. absolvenţii de liceu cu diplomă de bacalaureat care au obţinut performanţe sportive la Jocurile Olimpice, Campionatele Mondiale şi Campionatele Europene (seniori, tineret, juniori), conform ordinului M.E.C. Ordinul MEC 3270 din 20.02.2004, art. 28.

Absolvenţii din Ucraina şi Republica Moldova ai instituţiilor de învăţământ superior din România pot participa la concursul de admitere, anul I, studii aprofundate, master sau doctorat. Acesti candidati pot beneficia de bursă în condiţiile stabilite de lege.

La concursul de admitere pentru studii aprofundate se pot înscrie absolvenţi cu diplomă de licenţă sau echivalentă cu aceasta. Studiile aprofundate se pot face numai în domeniul de specializare a diplomei obţinute la finalizarea studiilor universitare de lungă durată.

La concursul de admitere pentru master, se pot înscrie absolvenţii cu diplomă de licenţă sau echivalentă. Studiile masterat pot fi urmate de absolvenţii cu diplomă, forma lungă, indiferent de profil sau specializare.

Admiterea la studii aprofundate şi master, în regim de subvenţie de la buget, se face strict în limita numărului de locuri alocate prin ordin al Ministerului Educaţiei şi Cercetării. De locurile în regim cu taxă pot beneficia, la cerere, candidaţii care se regăsesc peste efectivul de locuri subvenţionate de la bugetul de stat, în ordinea descrescătoare a mediilor.

La concursul de admitere pentru studii aprofundate şi master, candidaţii vor declara pe propria răspundere dacă au mai urmat alte forme de studii postuniversitare pe locuri subvenţionate de la bugetul de stat. În situaţia în care candidaţii declaraţi admişi au beneficiat de pregătire postuniversitară subvenţionată, ei pot urma forma de învăţământ respectivă numai în regim cu taxă.

Candidaţii la concursul de admitere pentru studii aprofundate şi master vor declara pe proprie răspundere dacă sunt simultan şi doctoranzi în regim cu frecvenţă. În caz afirmativ, numai una din aceste forme de învăţământ postuniversitar va fi subvenţionată de la buget.

Diplomele eliberate de instituţiile de învăţământ pentru forma de lungă durată până în anul 1993 sunt echivalente cu diploma de licenţă.

Absolvenţii cu diplomă ai învăţământului universitar de scurtă durată (inclusiv ai şcolilor de ofiţeri cu durata de cel puţin 3 ani din reţeaua Ministerului Apărării Naţionale şi Ministerului de Interne) pot continua studiile în învăţământul universitar de lungă durată, în cadrul profilului studiat iniţial sau apropiat, prin concurs, în limita locurilor disponibile pentru anul universitar curent, stabilite de senatul universităţii.

Condiţiile de înscriere se aprobă de Consiliile facultăţilor organizatoare în concordanţă cu prevederile prezentei metodologii. Candidaţii admişi vor susţine examenele de diferenţă stabilite de Consiliile facultăţilor şi vor fi înscrişi în anul de studii stabilit de Consiliul facultăţii.

Pentru organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere Senatul Universităţii aprobă pentru fiecare facultate (colegiu) taxele de înscriere. Taxele de înscriere vor fi încasate pe bază de chitanţă, de personalul numit prin decizia Rectorului şi se vor depune zilnic, pe bază de borderou, la Casieria Centrală a Universităţii.

Sunt scutiţi de plata taxelor de înscriere la concursul de admitere şi de rezolvare a contestaţiilor următoarele categorii de candidaţi:

Alte situaţii de scutire la plata taxelor de înscriere vor fi analizate, de la caz la caz, de comisiile de admitere ale facultăţilor.

Actele necesare la înscriere sunt:

Pentru înscrierea la concursul de admitere, în anul I, candidaţii vor completa o cerere de înscriere tip la care anexează următoarele acte:

  1. diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă cu aceasta în original ;
  2. Absolvenţii de liceu din promoţia 2004 pot prezenta, în locul diplomei de bacalaureat, adeverinţă tip din care să rezulte că au absolvit liceul şi au promovat examenul de bacalaureat.

    Candidaţii declaraţi admişi în sesiunea iulie 2004, respectiv septembrie 2004, la care înscrierea la concurs s-a făcut pe baza adeverinţei tip, trebuie să depună diploma de bacalaureat în original până la o dată stabilită de fiecare facultate, dar nu mai târziu de 15 septembrie 2004, conform contractului angajament semnat o dată cu fişa (cererea) de înscriere la concurs.

    Dacă la termenele fixate prin contractul angajament - anexă la cererea de înscriere - nu se depun diplomele de bacalaureat în original, candidaţii respectivi pierd locurile obţinute prin concurs.

  3. certificatul de naştere în copie legalizată, legalizarea putându-se efectua şi de către comisiile de admitere ale facultăţilor;
  4. adeverinţă medicală tip M.S., eliberată de cabinetele medicale şcolare, dispensarele teritoriale, dispensarele de întreprindere sau medicul de familie;
  5. Înscrierea la profilul Teologie, pentru absolvenţii seminariilor teologice se poate face numai pe baza diplomei de bacalaureat, excepţie făcând absolvenţii de seminar din seriile anterioare anului 1992, a căror diplomă a fost echivalată cu cea de bacalaureat, potrivit Ordinului Ministrului Învăţământului nr. 5913/23.V.1991. În plus, candidaţii sunt obligaţi să prezinte certificatul de botez, precum şi acordul scris al Arhiepiscopiei sau Episcopiei de care aceştia aparţin (acceptul forului bisericesc care-i poate oferi pe parcursul studiilor sumele băneşti cuvenite: donaţii, burse, semiburse etc.) şi în cadrul căreia urmează a fi repartizat.

    Candidaţii la specializarea Educaţie fizică şi Sport vor prezenta în mod obligatoriu, la înscriere, o adeverinţă medicală vizată de Policlinica pentru Sportivi Craiova.

    Candidaţii cu afecţiuni cronice vor prezenta adeverinţe medicale vizate de comisiile medicale judeţene (după caz, a municipiului Bucureşti) de orientare şcolară şi profesională. În adeverinţele respective se va menţiona în mod expres gradul deficienţelor, în funcţie de localizarea acestora, conform criteriilor medicale de orientare şcolară şi profesională, din ordinul Ministerului Sănătăţii nr.427/1979.

    Nedeclararea acestor afecţiuni atrage după sine consecinţele instituţionale în vigoare.

  6. trei fotografii tip buletin identitate (opţional, pentru fiecare facultate);
  7. adeverinţă din care să rezulte calitatea de student în anul universitar 2003-2004, eliberată de decanatul facultăţii şi diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă cu aceasta, în copie legalizată pentru a doua specializare;
  8. diploma de absolvire sau de licenţă, în original, pentru absolvenţii care doresc să urmeze o a doua specializare;
  9. acte doveditoare pentru candidaţii care solicită scutirea de plată a taxei de înscriere la concursul de admitere (copii legalizate după certificatele de deces ale părinţilor, în cazul celor orfani de ambii părinţi; adeverinţe de la Casa de copii, în cazul celor aflaţi în această situaţie; adeverinţă pentru copiii salariaţilor Universităţii din Craiova sau din alte instituţii de învăţământ, conform Statutului personalului didactic);

h) Pentru candidaţii de etnie rromă, adeverinţă din care să rezulte că persoana în cauză este de etnie rromă, eliberată de o organizaţie legal constituită.

i) Chitanţa doveditoare a plăţii taxei de înscriere la concursul de admitere.

Pentru înscrierile la concursul de admitere în ciclul de studii aprofundate şi master, la cererea de înscriere se anexează următoarele acte:

Pentru respectarea prevederilor în vigoare privind regimul actelor de studii în România, toţi candidaţii, inclusiv candidatele căsătorite, vor fi înscrişi la concurs cu numele din certificatele de naştere. În scopul evitării unor neînţelegeri se impune ca, în cererea de înscriere tip şi legitimaţia de concurs eliberată, la numele din certificatul de naştere să fie înscris, în paranteză, şi numele din certificatul de căsătorie, de înfiere sau cel prevăzut în hotărâri judecătoreşti de schimbare a numelui ori a prenumelui, iniţiala fiind cea a prenumelui tatălui sau, după caz, a prenumelui mamei.

Ofiţerii şi subofiţerii activi, precum şi militarii în termen pot participa la concursul de admitere în învăţământul superior, în condiţiile stabilite de Ministerul Apărării Naţionale sau, după caz, de Ministerul de Interne ori de Serviciul Român de Informaţii. Potrivit Protocolului încheiat între M.E.C. şi Ministerul Apărării Naţionale, în termen de 5 (cinci) zile de la afişarea rezultatelor, decanatele au obligaţia să trimită, sub semnătura rectorului şi a decanului, la Centrul Militar al judeţului Dolj, lista tuturor candidaţilor (băieţi) declaraţi admişi la concursul de admitere; la înscriere se va ţine o evidenţă a candidaţilor care nu au satisfăcut stagiul militar.

Secretariatele facultăţilor primesc dosarele întocmite de candidaţi, efectuează înscrierea şi eliberarea legitimaţiilor de concurs numai dacă, după verificarea fiecărui dosar, se constată că:

Comisia de admitere pe facultate verifică zilnic dosarele candidaţilor înscrişi şi confirmă, sub semnătură, legalitatea înscrierii. În caz că se constată nereguli, candidaţii respectivi sunt convocaţi de urgenţă la sediul facultăţii pentru clarificarea situaţiei.

După încheierea înscrierii, comisiile de admitere întocmesc liste nominale ale candidaţilor înscrişi, în ordine alfabetică, pe care le afişază, la loc vizibil, cu cel puţin 24 de ore înainte de începerea primei probe, precizându-se:

Orice sesizare a candidaţilor privind inexactitatea datelor precizate pe aceste liste se verifică imediat, corecturile necesare efectuându-se direct pe listele afişate - cel mai târziu cu 3 ore înainte de începerea primei probe, cu aprobarea Preşedintelui de Comisie. Dacă listele au fost întocmite la calculator, aceste corecturi vor fi făcute şi în fişierele cu numele candidaţilor, până la editarea cataloagelor.

1.3 Stabilirea subiectelor pentru probele de concurs

Pentru toate disciplinele de concurs, subiectele se stabilesc în exclusivitate, sub coordonarea comisiei de admitere pe universitate, pe baza programelor şi a manualelor şcolare aprobate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Programele şi manualele şcolare utilizate pentru concursul de admitere vor fi avizate de comisia centrală şi făcute publice de către facultăţi, până la data de 1.01.2004.

Comisia centrală de admitere propune şi rectorul aprobă constituirea unei comisii de stabilire a subiectelor pentru fiecare disciplină de concurs prevăzută la facultăţile din structura Universităţii; aceste comisii vor fi alcătuite din minimum 3 cadre didactice cu prestigiu şi experienţă.

Numărul de subiecte pentru fiecare probă de concurs şi natura acestora, probleme, întrebări, exerciţii, teme, lecţii de sinteză - se stabilesc de comisiile numite în acest scop. Probele de concurs pentru fiecare profil sau specializare vor fi susţinute conform anexei nr.2. Facultăţile vor edita, în timp util, pentru fiecare disciplină de concurs, culegeri de întrebări şi probleme. Întrebările şi problemele cuprinse în culegeri au caracter orientativ.

Subiectele trebuie astfel formulate încât:

Pentru probele orale şi pentru unele probe practice şi de aptitudini, la care candidaţii participă individual, comisia de specialitate, cu cel mult 2 zile înainte de începerea probei respective, va întocmi seturi de bilete cuprinzând fiecare minimum 3 subiecte, corespunzător specificului disciplinei respective. Biletele de examen vor fi alcătuite astfel încât să asigure un grad egal de dificultate pentru toţi candidaţii.

Cu o zi înainte de începerea probei, în prezenţa rectorului şi a decanului facultăţii, se vor verifica, selecta şi definitiva biletele pentru examinarea orală. După definitivare şi aprobare, biletele de examen vor fi multiplicate într-un număr suficient de exemplare şi păstrate sub cheie, în dulapuri metalice sigilate la sediul comisiei de admitere pe facultate.

Probele de aptitudini la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport, - probe eliminatori - se desfăşoară pe baza Metodologiei elaborată de ANEFS Bucureşti şi aprobată de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Pentru a asigura corectitudinea concursului şi secretul subiectelor, operaţiile menţionate mai sus, se efectuează în condiţii de securitate deplină, în spaţii special amenajate, accesul fiind permis numai persoanelor desemnate de rector. Persoanele implicate în această activitate nu pot părăsi spaţiul de lucru decât la o jumătate de oră după începerea probelor de concurs.

 

II. DESFĂŞURAREA, VERIFICAREA ŞI NOTAREA

PROBELOR DE CONCURS

 

2.1 Desfăşurarea probelor de concurs

 

Programul de desfăşurare a probelor de concurs se afişează cel mai târziu cu 24 de ore înaintea probei de concurs, indicându-se denumirea probei de concurs, ziua şi ora începerii. Pentru probele scrise, înainte cu 4 ore de începerea probelor de concurs, rectorul universităţii, în prezenţa preşedintelui comisiei de admitere pe facultate, va trage la sorţi, din mulţimea subiectelor propuse, un număr de subiecte stabilit în funcţie de specificul probei respective. După verificarea corectitudinii formulării subiectelor trase la sorţi şi rezolvarea acestora, se va asigura multiplicarea lor în funcţie de numărul de săli în care se desfăşoară simultan aceeaşi probă, introducerea subiectelor în plicuri, sigilarea acestora, înscrierea pe plic a indicativului probei şi a indicativului sălii. Plicurile sigilate vor fi predate sub semnătură, de către rector, preşedinţilor comisiilor de admitere pe facultăţi cu o oră înainte de începerea probei respective. Candidaţii care nu se vor prezenta conform programării pierd dreptul de a susţine proba respectivă.

Pentru probele de aptitudini, la care examinarea se desfăşoară individual, se va indica ora aproximativă de intrare la examen a fiecărui candidat, precum şi modul de desfăşurare şi notare a acestor probe.

Candidaţii sunt repartizaţi, în ordine alfabetică, în serii de câte 5 până la 10 persoane. Prezentarea candidaţilor în faţa comisiei de examinare se face fie strict individual, fie cu întreaga serie de candidaţi. Legitimarea candidaţilor se face pe baza buletinului de identitate şi legitimaţiei de concurs.

Examinarea candidaţilor se face, în funcţie de specificul probei, de 3-5 cadre didactice, care apreciază în mod independent, cu note întregi de la 1 la 10, fiecare subiect sau componentă a probei.

Fiecare cadru didactic examinator primeşte un borderou în care trece cu cerneală notele acordate pentru fiecare subiect sau componentă a probei şi calculează media acestora ca o medie aritmetică simplă, cu două zecimale, fără rotunjire. Mediile acordate de fiecare examinator pentru fiecare candidat se trec de către un membru al comisiei de admitere într-un borderou centralizator unde se calculează media finală a probei ca o medie aritmetică simplă, cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor acordate de fiecare examinator.

Pentru desfăşurarea probelor orale, candidaţii sunt împărţiţi pe grupe de examinare şi repartizaţi pe săli, iar cadrele didactice examinatoare, pe comisii de examinare, formate din 3-5 persoane. Componenţa şi repartizarea colectivelor de examinare pe grupe de candidaţi şi săli se stabileşte înainte de începerea probei orale la fiecare grupă, de către rector, prin tragere la sorţi.

Candidaţii sunt introduşi în săli în ordinea afişată, respectându-se ora stabilită, între 6 şi minimum 2 candidaţi. La intrarea în sală, candidatul prezintă buletinul de identitate şi legitimaţia de concurs, trage un bilet de examen şi se aşază în bancă pentru pregătirea răspunsurilor. Fiecărui candidat i se asigură, pentru formularea răspunsurilor, minimum 15 minute de gândire, examinarea făcându-se, obligatoriu, în ordinea afişării şi intrării la examen.

Examinarea orală se face pe baza subiectelor cuprinse în biletul de examen, eventualele întrebări suplimentare referindu-se în mod obligatoriu la aceste subiecte. Toţi membrii comisiei examinează concomitent aceeaşi persoană.

După examinarea fiecărui candidat, acesta semnează ciorna pe care şi-a pregătit răspunsurile şi o predă comisiei de examinare, iar comisia stabileşte calificativul final al probei (ADMIS sau RESPINS), care este trecut în legitimaţia de concurs a candidatului.

Pentru probele orale fiecare cadru didactic examinator primeşte un borderou în care trece, cu cerneală, pentru fiecare candidat, calificativul (ADMIS, RESPINS). Calificativele acordate de fiecare examinator pentru fiecare candidat se trec într-un borderou centralizator, unde se va stabili şi calificativul final al probei pentru fiecare candidat. Această operaţie se efectuează de către un cadru didactic examinator desemnat în acest scop de rector. Calificativul final (ADMIS sau RESPINS) al probei orale se stabileşte pe baza majorităţii simple a calificativelor (ADMIS sau RESPINS) acordate, separat şi independent, de fiecare examinator în parte, după examinarea integrală a fiecărui candidat.

Pe toată durata desfăşurării probei orale, în sălile de examinare au acces, în afara comisiilor de examinare şi a candidaţilor, numai membrii comisiei de admitere pe facultate şi universitate, desemnaţi special de decan, respectiv rector, pentru supraveghere şi control.

Se interzice cu desăvârşire circulaţia cadrelor didactice examinatoare de la o sală de examinare la alta.

La probele orale şi de aptitudini nu se admit contestaţii, indiferent de etapa la care au fost susţinute.

Probele scrise, la care se dau aceleaşi subiecte, trebuie să înceapă, în mod obligatoriu, la aceeaşi oră şi să aibă aceeaşi durată de desfăşurare.

Candidaţii care nu vor fi prezenţi în sală în momentul comunicării subiectelor de concurs pierd dreptul de a mai susţine proba respectivă.

Supravegherea candidaţilor la probele scrise se va realiza de cadre didactice, studenţi, personal auxiliar din Universitate (obligatoriu, responsabilul de sală trebuie să fie cadru didactic).

Pentru fiecare sală se va asigura un responsabil de sală şi un număr suficient de supraveghetori. În funcţie de mărimea şi de particularităţile sălii, colectivul de supraveghere trebuie să fie alcătuit din minimum două persoane.

Sălile de concurs pentru probele scrise vor trebui pregătite în prealabil prin:

Accesul candidaţilor în sala de concurs este permis cu maximum o oră înainte de începerea probei.

Deplasarea cadrelor didactice de supraveghere de la locul de repartizare spre celelalte clădiri ale Universităţii se va efectua numai cu autobuze special destinate sau cu autoturisme prevăzute cu ecuson special.

Responsabilul de sală primeşte, sub semnătură, în raport de numărul candidaţilor din sală, următoarele documente:

    1. tabelul nominal cu candidaţii repartizaţi în sala respectivă;
    2. un număr de coli tip ştampilate, destinate probelor scrise, respectiv coli tip grilă;
    3. un număr de coli ştampilate pentru ciorne.
    4. În acelaşi timp, responsabilul de sală primeşte şi o rezervă de coli tip (tip grilă) şi coli pentru ciorne, astfel încât să fie acoperite cererile de suplimentare ale candidaţilor. Privitor la colile tip grilă, un candidat mai poate primi, în condiţiile completării greşite a grilei iniţiale, o singură coală tip grilă. Responsabilul de sală şi colectivul de supraveghere au obligaţia expresă să instruiască temeinic candidaţii în ceea ce priveşte completarea grilei. Responsabilul de sală va preda Comisiei de Admitere pe facultate pe bază de proces-verbal, numărul colilor tip şi numărul colilor tip grilă anulate, specificându-se numele candidaţilor şi numărul de coli anulate.

      Întreaga răspundere asupra evidenţei colilor tip şi a colilor tip grilă revine responsabilului de sală şi comisiei de admitere a facultăţii.

      La intrarea candidaţilor în sală personalul de supraveghere verifică identitatea acestora, pe baza buletinului de identitate, a legitimaţiei de concurs prevăzută cu fotografia candidatului şi a tabelului nominal. Actele rămân pe masa candidatului, pentru control, pe toată durata desfăşurării probei respective. Candidaţii care nu au asupra lor toate actele precizate nu sunt primiţi în sala de examen. Eventualele situaţii deosebite privind actele de identificare a candidaţilor vor fi comunicate telefonic comisiei de admitere pe Universitate prin intermediul responsabilului de clădire sau a unui membru al comisiei de admitere pe facultate.

      Candidaţii îşi ocupă locurile în bănci numai după ce au lăsat la catedră toate materialele scrise sau obiecte în care acestea ar putea fi depozitate (cărţi, caiete, serviete, poşete etc.).

      După ce a consemnat prezenţa sau absenţa candidaţilor în tabelul nominal, responsabilul de sală înmânează fiecărui candidat câte o coală tip sau coală tip grilă. Completarea rubricilor de pe prima pagină va fi permisă candidaţilor numai după ce responsabilul de sală a exemplificat pe tablă modul de completare pentru numărul de legitimaţie, numele şi prenumele candidatului precum şi prenumele tatălui, aflate în colţul care urmează să fie lipit din partea dreaptă de sus a paginii, precum şi pentru instituţia de învăţământ superior, facultatea, specializarea, disciplina şi sesiunea, aflate în partea stângă sus a paginii. Pentru exemplificarea de pe tablă responsabilul de sală va consulta modelul aflat în dosarul sălii respective. Prin aceasta se asigură unitatea de completare a rubricilor respective de către toţi candidaţii care susţin lucrarea la acelaşi profil şi la aceeaşi disciplină prin folosirea aceloraşi caractere şi prescurtări. Modul de completare a colii tip grilă va fi specificat pe formularul tipizat pentru fiecare candidat.

      Pentru elaborarea ciornelor, candidaţii vor primi câte o coală de hârtie distinctă, pe care s-a aplicat, în prealabil, ştampila confecţionată special pentru concurs.

      Responsabilul de sală primeşte plicul cu subiectele de la preşedintele comisiei pe facultate (sau reprezentantul legal al acestuia) şi verifică integritatea sigiliului aplicat pe el. În cazul în care se constată nereguli, acesta va anunţa imediat comisia de admitere pe universitate. Ora stabilită de comisia de admitere pentru începerea lucrărilor scrise, deci pentru deschiderea plicurilor sigilate, va fi aceeaşi pentru toate sălile unde se dă aceeaşi probă. La ora stabilită, responsabilul de sală deschide plicul în faţa celorlalţi supraveghetori şi a candidaţilor.

      Subiectele sunt multiplicate pentru fiecare candidat sau pot fi scrise pe tablă, simultan şi în aceeaşi manieră în toate sălile în care se dau lucrări la aceeaşi disciplină. Se recomandă folosirea judicioasă a spaţiului tablei astfel încât subiectele să rămână integral scrise pe tablă pe toată durata probei respective.

      Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, nici un candidat nu mai poate intra în sală şi nici un candidat nu mai poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă (dar nu mai devreme de o oră de la începerea probei) şi semnează de predarea acesteia. Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectivă.

      Timpul destinat pentru elaborarea unei lucrări scrise este de 3 ore, socotit din momentul în care subiectele au fost comunicate sau scrise complet pe tablă. Candidaţilor le este permis să scrie subiectele concomitent cu scrierea pe tablă de către responsabilul de sală.

      Se va atrage atenţia candidaţilor că pentru elaborarea lucrării scrise pot folosi numai cerneală de culoare albastră sau pix cu pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor şi desenelor numai creion negru. Se interzice folosirea de către candidaţi, în timpul probelor scrise, a minicalculatoarelor, riglelor de calcul şi a altor mijloace de calcul, precum şi a mijloacelor de comunicaţie (telefoane celulare). De asemenea, nu se va folosi altă hârtie în afara colilor tip şi a hârtiei ştampilate pentru ciorne, distribuite de către supraveghetori candidaţilor. La cerere, responsabilul de sală va distribui candidaţilor coli tip în plus faţă de cele distribuite iniţial, arătându-se în prealabil întregii săli pentru a vedea că sunt absolut curate; rubricile acestor coli vor fi completate în acelaşi fel ca şi rubricile colilor acordate iniţial.

      Responsabilul de sală va distribui candidaţilor, la cerere, hârtie ştampilată pentru ciorne, numai după ce s-a convins că cele înmânate iniţial au fost integral folosite. Supraveghetorii vor întocmi o evidenţă cu respectivii candidaţi, pentru a se preîntâmpina transmiterea ciornelor suplimentare de la un candidat la altul.

      În timpul desfăşurării probei, responsabilul de sală şi ceilalţi supraveghetori nu vor da candidaţilor nici o indicaţie verbală în plus faţă de cele care reies din formularea subiectelor. De asemenea, responsabilul de sală şi ceilalţi supraveghetori nu au voie să discute între ei, nu au voie să citească reviste, cărţi, ziare sau să conspecteze diferite materiale, nu au voie să rezolve subiectele de concurs.

      Pe tot parcursul desfăşurării probelor scrise, în afara persoanelor antrenate direct în această acţiune, în sălile de concurs au voie să intre numai persoane care posedă delegaţii eliberate de rector sau de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării (sub semnătura ministrului).

      În cazul în care, în timpul desfăşurării probei scrise, unii candidaţi, din diferite motive (corecturi numeroase, greşeli care ar putea fi interpretate drept semne de recunoaştere), doresc să-şi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul destinat probei, colile folosite iniţial vor fi anulate pe loc, sub semnătură, de responsabilul de sală.

      Pe măsură ce îşi încheie lucrările (grilele), candidaţii le predau responsabilului de sală, care semnează în colţul ce se lipeşte, lipeşte colţurile de la toate colile duble ale lucrării în faţa acestora, completează în tabelul nominal numărul de coli tip predate (o coală tip = 4 file broşate) şi semnează pentru predare. Candidaţii predau separat unuia din supraveghetori colile tip anulate şi colile de hârtie folosite pentru ciorne. La expirarea timpului destinat probei, candidaţii care nu au terminat lucrarea, o predau în faza în care se află, fiind interzisă depăşirea timpului stabilit pentru elaborarea lucrărilor. Pentru ca predarea lucrării să se efectueze în cele mai bune condiţii (închidere, numărare coli tip, semnare în tabelul nominal), responsabilul de sală nu va permite accesul la catedră decât a unui singur candidat. Ceilalţi candidaţi aşteaptă în bănci până când li se permite prezentarea la catedră pentru predare, fără a mai continua lucrarea la expirarea timpului stabilit.

      Se va preciza candidaţilor că solicitarea de coli tip sau de hârtie ştampilată pentru ciorne în mod suplimentar sau la anulare, solicitarea permisiunii de a preda lucrarea, precum şi alte aspecte vor fi semnalate responsabilului de sală prin ridicarea mâinii.

      Orice încercare de fraudă dovedită în timpul desfăşurării probelor de concurs se sancţionează cu eliminarea candidatului respectiv din concurs, menţionându-se în toate documentele "eliminat din concurs".

      Responsabilul de sală şi supraveghetorii vor întocmi un proces verbal de consemnare a evenimentului şi vor anexa documentele doveditoare. Procesul verbal va fi semnat de responsabilul de sală, de supraveghetori şi de 1-2 candidaţi.

      Responsabilul de sală, însoţit de membrii colectivului de supraveghere, duce lucrările la secretariatul comisiei de admitere pe facultate (clădirea centrală a Universităţii) sau la punctele de primire organizate în clădirile de concurs şi le predă, cu număr şi sub semnătură, membrilor comisiei de admitere, depunând în acelaşi timp şi colile rămase nefolosite sau anulate.

      Membrii comisiei de admitere pe facultate verifică dacă numărul lucrărilor predate corespunde cu numărul semnăturilor din tabelul nominal şi aplică ştampila facultăţii sau o ştampilă special confecţionată, pe colţurile lipite ale colilor pentru proba scrisă. După terminarea acestei operaţiuni, ştampila se păstrează în exclusivitate de către rector.

      Lucrările de la o anumită probă de concurs sunt amestecate, numerotate de la 1 la n şi grupate în seturi codificate de câte 25 până la 100 lucrări. Colile tip şi ciornele distribuite de comisia centrală de admitere, fiecărei comisii de admitere pe facultate, sunt documente cu regim special şi vor fi gestionate conform legii.

      După încheierea concursului de admitere, fiecare comisie pe facultate va preda, pe bază de proces verbal, la comisia centrală de admitere, colile tip nefolosite, colile tip anulate, inclusiv ciornele nefolosite şi cele folosite.

      Lucrările de concurs vor fi păstrate, pe toată durata desfăşurării concursului, la sediul comisiei de admitere pe universitate, în dulapuri metalice sigilate; cheile dulapurilor se păstrează la secretarul comisiei de admitere pe facultate, iar sigiliul, de către preşedintele comisiei de admitere pe facultate. Încăperile unde se află fişetele metalice vor fi sigilate, în fiecare seară, de un membru al comisiei de admitere pe universitate, desemnat de rector.

       

      2.2 Verificarea şi notarea lucrărilor de concurs

       

      Predarea dosarelor cu lucrările scrise (seturile constituite anterior) către corectori se face sub semnătură, în urma tragerii la sorţi, de către preşedintele comisiei de admitere pe facultate.

      Verificarea şi notarea lucrărilor scrise se desfăşoară în săli dinainte stabilite, după un program bine stabilit de comisia centrală de admitere; se va evita ca în sălile respective, în timpul acţiunii de verificare, să rămână mai puţin de 3 persoane. Accesul în aceste săli a altor persoane, în afara membrilor comisiei şi corectorilor, este cu desăvârşire interzisă. Zilnic, după terminarea programului de corectură, seturile de lucrări se predau secretariatului comisiei de admitere pe facultate.

      Fiecare lucrare va fi verificată independent de cel puţin 2 cadre didactice şi apreciată separat cu note de la 1 la 10. Notele acordate pentru fiecare subiect şi media pe lucrare se trec, de către corectori, în borderouri separate, astfel încât să fie cunoscute numai de persoana care a apreciat lucrarea. Media fiecărei lucrări scrise, acordată independent şi separat de fiecare corector, se calculează ca media aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate pentru fiecare subiect. În cazul facultăţilor la care stabilirea rezultatelor se face cu ajutorul Centrului de Informatică şi Statistică, corectorii vor trece în borderou numai notele pe fiecare subiect în parte. Borderourile individuale se depun de corectori, odată cu lucrările verificate, la secretariatul comisiei pe facultate şi se păstrează în dulapuri metalice.

      În condiţiile prelucrării manuale a rezultatelor concursului, după încheierea verificării şi notării tuturor lucrărilor în condiţiile prevăzute mai sus, comisia de admitere pe facultate, verifică exactitatea calculului mediei în formular; eventualele erori de calcul la medie vor fi semnalate corectorului care operează modificarea în formular şi semnează.

      Comisia de admitere a facultăţii transcrie mediile acordate de fiecare corector din formular în borderouri centralizatoare şi calculează media finală a lucrării ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire a mediilor acordate de fiecare examinator în parte.

      La completarea formularului centralizator pot să apară următoarele situaţii:

    5. dacă nu există diferenţă mai mare de un punct la medie şi mai mare de 1,5 puncte pe subiect, comisia de admitere înscrie mediile în ordinea corectorilor, calculează suma mediilor şi stabileşte media lucrării;
    6. atunci când între notele la unul sau mai multe subiecte se constată diferenţe mai mari de 1,5 puncte, comisia de admitere încercuieşte numărul de ordine al lucrării pe formularul centralizator şi înscrie în stânga numărului de ordine numărul subiectului (subiectelor) la care apare diferenţa; în această etapă, comisia de admitere nu completează mediile acordate, suma mediilor şi media lucrării.
    7. Supracorectorul, în prezenţa celor doi corectori, recorectează subiectul în discuţie, semnalează pe lucrare greşelile, utilizând creion sau pix de culoare roşie, stabileşte nota definitivă pentru subiectul respectiv şi completează formularul pentru supracorectare. Cei doi corectori îşi însuşesc nota definitivă pe subiect, completează formularul, recalculează media lucrării şi semnează.

      Supracorectorul completează formularul centralizator, mediile rezultate în urma recorectării subiectului, calculează suma mediilor şi media lucrării.

    8. dacă între mediile acordate lucrării de către cei doi corectori există o diferenţă mai mare de un punct, comisia de admitere încercuieşte numărul de ordine al lucrării pe formularul centralizator, completează mediile acordate, reliefându-se astfel diferenţa şi barează cu o diagonală rubrica pentru suma mediilor.

În acest caz, lucrarea va fi recorectată de supracorector, în prezenţa celor doi corectori, semnalând pe lucrare greşelile, utilizând creion sau pix de culoare roşie. Supracorectorul completează, pentru lucrarea respectivă, o poziţie în formularul pentru supracorectare şi înscrie în formularul centralizator, la numărul de ordine al lucrării, media definitivă.

Pentru aceste cazuri, comisia pe facultate verifică corectitudinea calculelor şi completării formularului centralizator.

Borderourile centralizatoare se păstrează la sediul comisiei pe facultate în dulapuri metalice.

În condiţiile prelucrării pe calculator, semnalarea diferenţelor de 1,5 puncte pe subiect şi un punct la media pe teză se face automat, supracorectorul înscriind rezultatul recorectării, sub semnătură, pe listele primite de la Centrul de Informatică şi Statistică.. În această situaţie, nu se mai întocmeşte de către comisie formularul centralizator, acesta fiind furnizat de calculator. Şi în acest sens, supracorectorul va semnala greşelile pe lucrare, utilizând creion sau pix de culoare roşie.

Media finală se trece cu cerneală roşie pe fiecare lucrare în parte, sub semnătura preşedintelui comisiei pe facultate, înainte de deschiderea acestora.

Lucrările scrise ale candidaţilor se deschid numai după încheierea acţiunii de verificare a tuturor lucrărilor de la toate probele de concurs, definitivarea şi trecerea mediei finale pe fiecare lucrare.

Deschiderea lucrărilor scrise se va face de către comisia de admitere pe facultate, cu participarea unui membru al comisiei de admitere pe universitate.

Mediile finale obţinute de candidaţi la fiecare probă susţinută se trec direct, în condiţiile prelucrării manuale, cu cerneală albastră, în cataloagele alfabetice pregătite în acest scop, sub controlul şi răspunderea preşedintelui de comisie pe facultate. Eventualele corecturi în cataloagele alfabetice se fac cu cerneală roşie, sub semnătura preşedintelui comisiei de admitere pe facultate.

 

III. STABILIREA ŞI COMUNICAREA

REZULTATELOR CONCURSULUI

Rezultatele concursului de admitere, verificate şi aprobate de comisia de admitere pe universitate, se aduc la cunoştinţa candidaţilor prin afişare. Admiterea în învăţământul superior şi ciclul de studii aprofundate şi masterat se face strict în limita locurilor stabilite prin Hotărâre de Guvern şi repartizate Universităţii din Craiova prin ordin al Ministrului Educaţiei şi Cercetării.

La facultăţile la care concursul se organizează în două etape, fiecare probă din etapa I are caracter eliminatoriu. Sunt admişi în etapa a II-a numai candidaţii care la probele primei etape au obţinut calificativul ADMIS sau media minimum 5,00 la fiecare probă.

Rezultatele primei etape se afişează pe liste nominale în ordinea alfabetică, separat pentru candidaţii admişi la a doua etapă şi separat pentru candidaţii respinşi.

Media generală de admitere se stabileşte ca medie aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor finale obţinute la fiecare probă de concurs, corelate cu criteriile stabilite de fiecare facultate. Probele la care candidatul a absentat se notează cu zero şi intră în calculul mediei generale de admitere.

În cazul concursului pe bază de dosar media generală se va calcula în funcţie de criteriile specifice stabilite de facultăţi pentru fiecare specializare.

Admiterea în învăţământul superior se face în ordinea descrescândă a mediilor generale de admitere obţinute de candidaţi, în limita numărului locurilor pentru care se organizează concurs, stabilit pentru fiecare facultate, profil şi/sau specializare. Indiferent de forma de învăţământ (zi, la distanţă sau cu frecvenţă redusă) media minimă de admitere este 5 (cinci).

La stabilirea mediei de admitere se vor lua în considerare numai lucrările notate cu minimum 5 (cinci).

În anumite cazuri, facultăţile pot solicita la unele specializări medii minime de admitere mai mari decât 5 (cinci) sau punctaje specifice de admitere, sub care candidaţii să nu poată fi declaraţi admişi.

Pentru probele apreciate prin punctaj, numai pentru specializările la care concursul este organizat tip grilă, punctajul se converteşte în notă, astfel:

Comunicarea rezultatelor concursului de admitere se face prin afişare, pe liste distincte, în ordinea descrescătoare a mediilor sau punctajului, pentru candidaţii declaraţi admişi şi în ordinea alfabetică, pentru candidaţii declaraţi respinşi. Pe liste afişate, în dreptul fiecărui candidat, se vor indica mediile obţinute, media generală de admitere şi specializarea la care a fost repartizat (pentru candidaţii declaraţi admişi). Candidaţii declaraţi admişi sunt înmatriculaţi în anul I de studiu sau în ciclul de studii aprofundate sau master, pe baza rezultatelor concursului, pentru anul universitar curent, prin decizia rectorului universităţii. Actele candidaţilor respinşi se restituie acestora la cerere.

 

 

La Facultatea de litere, domeniul Muzică:

1.Concursul de admitere este conceput să investigheze nivelul aptitudinilor şi al pregătirii teoretico-practice ale candidaţilor, în specializările pentru care aceştia concurează.

2.Notarea candidaţilor se va realiza în funcţie de criteriile specifice fiecărei specializări. Promovarea probei eliminatorii presupune obţinerea mediei minime 7.00 (şapte), iar media minimă de admitere nu poate fi mai mică decat 6 (şase).

3.Candidaţii care obţin o medie cuprinsă între 5.00 (cinci) şi 6.99 (şase 99%) la proba eliminatorie, pot participa în continuare la examenul de admitere şi pot fi consideraţi admişi (dacă şi media generală va fi de minimum 5.00), numai pe locuri cu taxă.

 

IV. REPARTIZAREA CANDIDAŢILOR ADMIŞI PE

SPECIALIZĂRI ÎN CADRUL PROFILULUI

 

La facultăţile la care în cadrul aceluiaşi profil există două sau mai multe specializări, pe listele cuprinzând rezultatele concursului în ordinea mediilor generale de admitere, se vor menţiona, în dreptul fiecărui candidat admis, şi specializările din cadrul profilului respectiv, în ordinea de preferinţă exprimată la înscriere.

Repartizarea candidaţilor admişi pe specializări, în cadrul profilului, se face în ordinea descrescândă a mediilor generale de admitere obţinute şi în ordinea de preferinţă a specializărilor pentru care s-a optat, începând cu prima opţiune şi cu specializarea la care se înregistrează diferenţa cea mai mare între numărul primelor opţiuni şi numărul locurilor planificate. Pentru candidaţii care nu au putut fi repartizaţi la specializarea la care au depus prima opţiune se va lua în consideraţie, în continuare în ordinea strict descrescândă a mediilor generale de admitere, cea de a doua opţiune depusă, apoi a treia ş.a.m.d. până la repartizarea acestor candidaţi la specializările la care nu s-au completat locurile pe baza primelor opţiuni.

În cazul de medii generale de admitere egale pentru ultimul loc planificat nu este permisă depăşirea numărului de locuri aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării. În eventualitatea existenţei mai multor candidaţi cu media egală pentru ultimul loc planificat, facultăţile vor apela la criteriile de departajare.

 

La admiterea în ciclul de studii aprofundate nu este admisă depăşirea numărului de locuri aprobat, departajarea efectuându-se în funcţie de criteriile stabilite de Consiliul fiecărei facultăţi. Specializarea la care candidaţii sunt repartizaţi, conform precizărilor de mai sus, se consemnează în listele cuprinzând rezultatele finale ale concursului.

 

V. DEPUNEREA ŞI REZOLVAREA

CONTESTAŢIILOR

 

Instituţia organizatoare este singura în măsură să decidă asupra temeiniciei contestaţiilor şi îşi asumă întreaga responsabilitate.

Eventualele contestaţii cu privire la rezultatul probelor scrise se depun numai la registratura Universităţii, în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor finale ale concursului. Acest termen trebuie comunicat odată cu afişarea rezultatelor concursului.

Pentru rezolvarea contestaţiilor depuse de candidaţi, rectorul universităţii numeşte alte cadre didactice, care nu au participat la corectarea lucrărilor la facultatea şi proba respectivă.

Dacă diferenţa faţă de media la o anumită probă acordată iniţial nu depăşeşte 1,00 punct, rămâne valabilă media iniţială. În caz contrar, se întocmeşte câte un proces verbal pentru fiecare medie modificată, justificat, în urma contestaţiilor şi se supune aprobării comisiei de admitere pe universitate.

Mediile generale de admitere ale candidaţilor cărora în urma contestaţiilor li se modifică mediile finale la unele lucrări se recalculează, rezultatul concursului modificându-se, candidatul fiind trecut pe poziţia corespunzătoare din lista generală de clasificare a candidaţilor, întocmită în ordinea mediilor generale de admitere. Aplicarea prevederii de mai sus nu va influenţa în nici un fel situaţia celor declaraţi iniţial admişi, inclusiv repartizarea lor pe specializări.

Rezultatele comisiei de contestaţii, validate de comisia de admitere pe universitate, rămân definitive.

Termenul de rezolvare şi răspuns este de cel mult 5 zile de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Comunicarea rezultatului contestaţiilor se face prin afişare la sediul facultăţilor. Comisiile de admitere pe facultăţi vor întreprinde, de asemenea, acţiune de lămurire a candidaţilor în scopul edificării lor asupra modului de verificare şi notare a lucrărilor contestate, a greşelilor şi omisiunilor constatate (afişarea baremurilor, discuţii cu candidaţii etc.).

 

VI. DISPOZIŢII FINALE

 

Planul de şcolarizare pentru anul universitar 2004-2005 este stabilit prin ordin al Ministerului Educaţiei şi Cercetării, pe baza cifrelor aprobate prin hotărâre de guvern. Cifra de şcolarizare cu taxă este propusă de Senatul Universităţii şi aprobată prin hotărâre M.E.C.

Colegiul Senatului, la propunerea facultăţilor, poate aproba, din numărul de locuri stabilite, cifră de şcolarizare la anul I, anul universitar 2004-2005, pentru specializările care au primit autorizare de funcţionare din partea Consiliului Naţional de Evaluare Academică şi Acreditare.

Aceste redistribuiri de locuri sunt aprobate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

După rezolvarea contestaţiilor, indiferent de motive, nu se fac suplimentări de locuri.

Este de competenţa Comisiei de Etică Academică a Senatului să analizeze contestaţiile sau reclamaţiile care se referă la activitatea cadrelor didactice (din comisiile de admitere, examinatori, supraveghetori).

În cazul reclamării ori constatării unor nereguli pe durata desfăşurării concursului de admitere, imputabile cadrelor didactice, comisia de admitere solicită Rectorului întrunirea comisiei mai sus menţionate pentru analiza cazurilor şi luarea deciziilor corespunzătoare. Comisia de admitere se poate sesiza şi din oficiu. Eventualele sancţiuni sunt stabilite de Carta Universităţii.

Candidaţii declaraţi admişi sunt înmatriculaţi prin decizia Rectorului.

 

 

 

 

La Facultatea de litere domeniul Muzică:

1.Comisiile de concurs se compun din:

2. Prezentarea integrală a conţinutului stabilit pentru fiecare probă (subiectele indicate, probele scrise şi orale şi repertoriul pentru proba instrumentală sau vocală) este obligatorie pentru toţi candidaţii;

3. Omiterea unor componente sau tratarea lor parţială va fi luată în considerare la notare în mod corespunzător, conform baremurilor stabilite. Durata unei probe scrise este de maximum 3 (trei) ore;

4. La probele orale şi/sau practice, subiectele se trag prin bilet de concurs, semnate de şeful Comisiei de Admitere. Biletele extrase nu pot fi schimbate;

5. Notarea răspunsurilor fiecărui candidat se face cu note întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei. Media obţinută de candidat la proba respectivă se calculează din suma notelor întregi puse de fiecare membru al comisiei. Acestea se comunică prin afişare la sfârşitul unei serii/zile. Mediile obţiunute la lucrările scrise se comunică prin afişare. Atât mediile parţiale (ale examinatorilor), cât şi mediile finale se calculează cu 2 (două) zecimale, fără rotunjire;

6. Proba instrumentală sau vocală se notează cu calificativul "admis" sau "respins";

7. Pentru toate probele, nota minimă pentru a continua concursul pentru locurile finanţate de buget este 5.00 (cinci);

8. În etapa a II-a a concursului pot promova numai candidaţii care la prima etapă au obţinut media minimă 6.00 (şase). Candidaţii care obţin note mai mici de 5.00 (cinci), indiferent de specializare, pot continua concursul şi pot fi admişi, pe locuri cu taxă, dacă media finală este de cel puţin 5.00 (cinci);

9. În calcularea mediei, bacalaureatul reprezintă 33,33% pentru specializarea Pedagogie Muzicală;

10. Mediile finale se calculează astfel: pentru specializarea Pedagogie Muzicală, prin împărţire la 3 (trei) a mediilor obţinute la auz şi solfegiu, dictat şi teoria muzicii şi media de bacalaureat. Departajarea se face luând în considerare solfegiul, dicatatul şi, în cele din urmă, teoria muzicii.

Organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere 2004 la Universitatea din Craiova au la bază prevederile:

    1. Legii Învăţământului nr. 84/1995, republicată cu modificările şi completările ulterioare;
    2. Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare;
    3. Legii nr. 441/2001 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 133/2000 privind învăţământul universitar şi postuniversitar de stat cu taxă;
    4. Ordonanţei de urgenţă a guvernului nr. 68/2003 pentru modificarea Legii învăţământului nr. 84/1995;
    5. Hotărârii Guvernului nr. 741/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;
    6. Hotărârii Guvernului nr. 1011/2001 privind organizarea şi funcţionarea învăţământului la distanţă şi a învăţământului cu frecvenţă redusă în instituţiile de învăţământ superior;
    7. Hotărârii Guvernului nr. 1004/2002 privind stimularea elevilor şi studenţilor care au primit distincţii la olimpiadele şcolare internaţionale organizate pentru învăţământul preuniversitar şi a doctoranzilor care au obţinut rezultate deosebite în activitatea de cercetare;
    8. Ordinului Ministrului Educaţiei şi Cercetării nr. 3270 din 20.02.2004 privind criteriile generale de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul superior pentru anul universitar 2004-2005.

Următoarele anexe fac parte integrantă din această metodologie.

1. Programul de desfăşurare a concursului de admitere la Universitatea din Craiova în sesiunile iulie şi septembrie 2004;

2. Cifra de şcolarizare la Universitatea din Craiova în anul universitar 2004-2005 (învăţământul de lungă şi scurtă durată, I.D, studii aprofundate, master, a doua facultate, continuare de studii), probele de concurs şi algoritmul de calcul al mediei de admitere;

3. Criteriile de departajare a candidaţilor care vor obţine aceeaşi medie cu cea a ultimului candidat admis;

4. Ordinul M.E.C. nr. 3270 din 20.02.2004 privind criteriile generale de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul superior de stat în anul 2004 - 2005.

5. Instrucţiuni pentru responsabilul de sală şi personalul de supraveghere.

RECTOR,

secretar Şef universitate,

Prof.univ.dr.

Lect.univ.dr

ION VLADIMIRESCU

MIRCEA ZĂVĂLEANU